آشنایی با دوربین مدار بسته گردان

آشنایی با دوربین مدار بسته گردان

دوربین مدار بسته گردان

آشنایی با دوربین مدار بسته گردان

در این مقاله سعی بر آن داریم در مورد دوربین مدار بسته گردان یکی از مدل های دوربین های نظارتی و امنیتی به طور خلاصه  جهت آشنایی شما کاربران گرامی توضیحاتی ارائه داده شود.

دوربین مدار بسته گردان :

دوربین مداربسته گردان یکی از مدل های دوربین مداربسته با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۱۸۰ درجه عمودی بوده و دارای زوم اپتیکال جهت بالا بردن وضوح  و کیفیت بالای تصویر می باشد. دوربین مدار بسته گردان را می توان با سرعت دلخواه  به چرخش در آورد و زوم اپتیکال در این مدل از دوربین های مداربسته با کلمه X مشخص می گردد.

این مدل دوربین ها در محل هایی استفاده می گردد که دارای نقطه کور بوده و دوربین های ثابت قابلیت پوشش محیط را به طور کامل ندارد. به اصطلاح  این مدل دوربین  با نام  دوربین مداربسته SPEED DOME ،  دوربین مدار بسته چرخشی و دوربین مدار  بسته PTZ در بازار شناخته می شود.

 قابلیت های دوربین مدار بسته گردان :

دوربین مدار بسته چرخشی

۱ – چرخش ۳۶۰ درجه عمودی و ۱۸۰ درجه افقی

۲ – زوم اپتیکال از ۴X   تا ۴۸X که باعث بالا بردن دقت تصویر و نظارت بالا در تصویر برداری می گردد.

۳ – محافظ و قاب دوربین که باعث می گردد در برابر ضربه و شرایط محیطی مقاوم باشد

۴ – دوربین های مدار بسته گردان دارای IP67  و IP68 می باشد. که مقاوم در برابر رطوبت و گرما و سرما می باشد.

۵ – قابلیت استفاده از کیبورد جهت مونیتورینگ

کاربرد دوربین مداربسته گردان

دوربین مداربسته جهت نظارت بر محیط و امنیت استفاده می گردد ولی برای اجرا محیط هایی وجود دارد که نمیتوان پوشش مناسبی را با دوربین های ثابت ایجاد نمود. به همین منظور دوربین مدار بسته گردان جهت فضای بزرگ مانند بیمارستان ها ، کارخانجات ، فرودگاه ها ، راه آهن ، مزارع کشاورزی و دامداری ها و غیره استفاده می گردد. و چون دوربین مداربسته اسپید دام قابلیت چرخش و زوم بالا را دارد می تواند جاگزین دوربین  های ثابت گردد. به طور مثال برای محیطی که ۱۰ دوربین ثابت در نظر گرفته شده است می توان با دو دوربین مداربسته گردان همان کارایی و نظارت بالاتر را ایجاد نمود.

جزییات و عملکرد دوربین مدار بسته گردان

دوربین مداربسته چرخشی دارای مشخصاتی است که هر کدام می تواند کنترل و نظارت بهتری را ایجاد نماید.

این دوربین ها دارای تکنولوژی ها منحصر به فرد PTZ FUNCTION می باشد. که شامل قابلیت های :

۱TOUR .  ۲ PATTERN . 3 PRESET IDLE MOTION . 4 PATROL است که هر کدام از این قابلیت ها را می توان به اختصار توضیح داد.

۱ – TOUR  : نقطه گذاری در محل هایی است که دوربین مداربسته چرخشی قراراست آن نقاط را پوشش دهد.

۲ –  PATTERN : حالت های مختلف دوربین می باشد که می توان دوربین را در  جهت های مختلف عمودی و افقی و زوم  بر روی یک نقطه  و چند نقطه تعریف نمود.

۳ –  PRESET: در این حالت می توان نقاط مختلفی را تعیین نمود که دوربین مداربسته حالت زوم و چرخشی را در آن نقاط با سرعت های مختلف تغییر وضعیت دهد.

۴ – PATROL : از کنار هم قرار دادن چند PRESET  در دوربین های چرخشی می تواند یک PARTOL  ایجاد نمود.

 قابلیت های  PATTERN ،  PATROL، PEREST  در دوربین مدار بسته اسپید دام برای محل های مختلف نصب متفاوت بوده و قابل تنظیم بر اساس شرایط و نیاز های آن محل می باشد. در دوربین های چرخشی می توان سناریو های مختلفی را برنامه ریزی نمود که این دوربین های مداربسته بهترین کارایی را داشته باشند.

دوربین مدار بسته گردان به دو مدل آنالوگ و تحت شبکه در بازار تولید می گردد. که این دوربین مداربسته به علت سرعت بالا در تنظیم تصویر و فوکوس و هوشمندی در دنبال کردن سوژه ، نیازهای امنیتی را برطرف می نماید.

دوربین مدار بسته اسپید دام دارای تکنوژی WDR می باشد. که تصاویر در نور دچار عدم تشخیص نشود وبتواند نور محیط را تنظیم نماید. و همچنین در تاریکی این دوربین ها بتواند تصاویر را رنگی و با دقت بالا به دستگاه مرکزی منتقل نماید. همچنین این دوربین ها قابلیت قرار گرفتن رم  (MICRO SD)بر روی دوربین را دارا می باشد که در صورتی که دوربین مداربسته ارتباطش با دستگاه مرکزی قطع گردید بتواند تصاویر را بر روی  رم دوربین ذخیره نماید.

دوربین مدار بسته گردان برای محیط های داخلی و خارجی  طراحی گردیده است و این دوربین ها دارای سیستم آلارم میباشد.   و خروجی دوربین مداربسته به دستگاه وصل می گردد و با سناریوی تعریفی می توان در صورت حرکت ماشین یا شخص سوژه را دنبال نماید یا آلارم به اپراتور ارسال نماید که این قابلیت باعث پوشش مناسب و پیشرفته تر می گردد.

دوربین مداربسته گردان دارای مدل ها و سایز های مختلفی می باشد به طور مثال خانگی  ، محیط داخلی مینی اسپید دام و محیط های خارجی PTZ  و چرخشی را می توان نام برد.

در این مقاله با اشاره ای  کوتاه در مورد دوربین مدار بسته چرخشی کابران را با نحوه کارایی و قابلیت های  این مدل دوربین ها آشنا نمودیم.

گروه دوربین مارکت با سابقه ای ده ساله در زمینه فروش دوربین مدار بسته ، مشاوره ، طراحی ، و اجرا با افتخار آماده ارائه خدمات با گارانتی محصولات جهت اطمینان شما مشتریان گرامی میباشد.

منبع : دوربین مارکت

  نظرات