آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

اکتیو کردن آفیس و نحوه فعال سازی آن

اگر با کامپیوتر آشنا باشید حتما نام مجموعه آفیس (Office)  را شنیده اید. آفیس یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای دنیاست که مشهورترین نرم افزارهای آن شامل word ، Excel و PowerPoint می باشد. Office دارای محدودیت زمانی ۳۰ روزه بوده و پس از اتمام این مدت شما مجبور هستید که این نرم افزار را فعال سازی کنید. با ما همراه باشید تا روش اکتیو کردن و فعال سازی این مجموعه نرم افزاری را به شما عزیزان آموزش دهیم.

قبل از هر چیزی مطمئن شوید که آیا نرم افزار شما نیاز به فعال سازی دارد یا خیر. زیرا ممکن است مدت رایگان ۳۰ روزه به پایان نرسیده باشد و نیاز به اکتیو کردن آفیس نداشته باشید.

در این مقاله می خوانید : 

اکتیو کردن آفیس به صورت مستقیم

اکتیو کردن آفیس با استفاده از نرم افزار KMSAuto Lite

فعالسازی آفیس با استفاده از نرم افزار Microsoft Toolkit

رفع مشکل پیغام Activation wizard در ورد و اکسل در هنگام اکتیو کردن آفیس

سوالات متداول

برای اینکار ابتدا یک نرم افزار از مجموعه آفیس مثلا Word را باز کرده و سپس به منوی File بروید.

آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

سپس از منوی File بر روی گزینه Account کلیک کنید. در سمت راست صفحه باکسی مشاهده میکنید که اگر در آن پیغام Product Activated نوشته باشد یعنی اینکه هنوز آفیس شما نیاز به فعال سازی ندارد و یا شاید از قبل فعال سازی شده ولی اگر پیغام Activation Required نمایش داده میشد، به این معنی است که شما باید آفیس خود را فعال سازی کنید.
آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

در صورتی که در آفیس حساب دارید و توسط آن حساب آفیس را به طور قانونی خریداری کرده اید و اکنون میخواهید در یک کامپیوتر جدید آفیس را داشته باشید دیگر نیاز به خرید مجدد لایسنس نخواهید داشت. می توانید فقط به حساب قبلی لاگین کنید و از آفیس لذت ببرید. ولی اگر به تازگی قصد خریداری Office را دارید باید مراحل زیر را طی کنید.
آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

اگر شما کلید فعال سازی آفیس را به طور قانونی از مراجع خرید به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کرده اید، برای استفاده از آن باید ابتدا به صفحه آفیس رفته و سپس به حساب خود وارد شوید. پس از آن باید کلید ۲۵ حرفی‎‌ای که در هنگام خرید دریافت کرده اید رمز  (Product key Office) را وارد کنید. پس از آن از قسمت Country or Region منطقه مکانی خود را انتخاب کرده و Next را بزنید. پس از آن به صفحه Microsoft Services and Subscriptions Page هدایت خواهید شد. حالا به یکی از نرم افزار های Office رفته و مسیر File > Account > Product Activation را دنبال کنید. با انجام این مرحله، به طور خودکار لایسنس شما بالا میآید.

آموزش فعال سازی آفیس با استفاده از نرم افزار KMSAuto Lite

برای فعال‌سازی آفیس می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلفی استفاده نمایید. یکی از بهترین نرم‌افزارهای فعال‌ساز آفیس KMSAuto Lite می باشد.

نکته : در تمامی مراحل بایستی آنتی ویروس و فایروال سیستم شما غیر فعال باشد و در انتهای کار می توانید دوباره آنتی ویروس و فایروال خود را فعال کنید. به دلیل اینکه آنتی ویروس ها فایل های کرک شده را غیر امن میدانند خطا داده و مانع از انجام روند کار میشوند پس جای هیچ نگرانی نیست.

ابتدا نرم‌افزار KMSAuto Lite 1.5.6 را دانلود نمایید سپس نرم‌افزار را اجرا کنید. بعد از اجرای نرم‌افزار با صفحه زیر روبرو خواهید شد :
آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

سپس در پنجره باز شده ۲ گزینه مشاهده می‌کنید. بر روزی گزینه Activate office کلیک نمایید. بعد از کلیک کردن بر روی این گزینه، نوشته این دکمه تغییر می‌کند و به عبارت (( ?Are You Sure )) تبدیل می‌شود و یک شمارش معکوس از ۱۰ شروع می‌شود. دوباره روی این گزینه کلیک نمایید تا عملیات فعال‌سازی آفیس آغاز شود.

سپس منتظر بمانید تا عملیات فعال‌سازی به اتمام برسد. بعد از اتمام فعال‌سازی پیغام Activation Successful  را مشاهده خواهید کرد که به معنای موفقیت‌آمیز بودن عملیات فعال‌سازی آفیس است.

فعال سازی آفیس با استفاده از نرم افزار Microsoft Toolkit

ابتدا جدیدترین نسخه نرم افزار Microsoft Toolkit را دانلود کنید سپس مراحل زیر را انجام دهید:

۱- آنتی ویروس خود را موقتا غیر فعال کنید. سپس فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید.

۲- روی فایل برنامه کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را بزنید تا اجرا شود.

۳- دو آیکون در پایین نرم افزار قرار دارد. برای فعال سازی آفیس بر روی آیکون آفیس کلیک کنید.

آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

۴- بعد از کلیک روی آیکون مورد نظر، یک پنجره جدید باز میشود. وارد زبانه Activation شوید.

آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

۵- بر روی دکمه EZ-Activarot کلیک کنید (دکمه سبز)

۶- عملیات فعال سازی کمی طول میکشد. در نهایت این پیغام نمایش داده میشود: Product Activation Successful

در صورتی که این پیغام ظاهر نشد یا با خطایی مواجه شدید، از این روش استفاده کنید:

۱- در زبانه Activation و در کادر Tool گزینه AutoKMS را انتخاب کنید و روی دکمه Install کلیک کنید.

۲- بعد از پایان عملیات، در همین پنجره بر روی دکمه Activate کلیک کنید.

۳- اگر فعال سازی به درستی انجام شود، در نهایت این پیغام نمایش داده میشود: Product Activation Successful

رفع مشکل پیغام Activation wizard در ورد و اکسل در هنگام اکتیو کردن آفیس

ممکن است هنگام فعال سازی نرم افزار آفیس با پیغام خطای Product activation failed یا Activation wizard در آفیس مواجه شوید که در روش های زیر طریقه رفع مشکل پیغام Activation wizard در ورد آفیس نیز آورده شده و می توانید از آن استفاده کنید.
آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

هنگامی که آفیس را بر روی سیستم خود نصب میکنید، بسته آزمایشی به مدت ۳۰ روز برای شما فعال میشود و زمانی که این مدت به پایان برسد، یا آفیس توسط یک فعال ساز نا معتبر فعال شود ممکن است پیغام خطای Product activation failed و Activation wizard در آفیس به نمایش در بیاید. جهت حل این مشکل باید بر روی Change Product Key کلیک کرده و کد خریداری شده خود را وارد کنید یا می توانید توسط روش KMS اقدام به کرک کردن Office کنید.
آموزش تصویری نحوه اکتیو کردن نرم افزار آفیس

بعد از مشاهده این پیغام عملیات اکتیو کردن آفیس به اتمام رسیده و می‌توانید از تمامی امکانات مجموعه نرم افزارهای آفیس به‌راحتی استفاده نمایید. چنان‌چه، پیغام موفقیت‌آمیز بودن عملیات فعال سازی آفیس را مشاهده نکردید، خاموش بودن آنتی ویروس و فایروال ویندوز خود را چک کنید و دوباره عملیات فعال‌سازی را انجام دهید. همچنین ممکن است نرم افزار یک پیغام به شما بدهد و بگوید قبلا یک نسخه از کلید فعال‌ساز نصب شده است. با این کار نسخه جدید جایگزین نسخه قبلی می‌شود. آیا ادامه می‌دهید؟ که در این صورت گزینه Yes را انتخاب کنید تا عملیات اکتیو کردن آفیس با موفقیت به اتمام رسد.

منبع : مفتاح

  نظرات