انواع دوربین مداربسته مناسب برای آسانسور

انواع دوربین مداربسته مناسب برای آسانسور

معرفی دوربین مدار بسته آسانسور

انواع دوربین مداربسته مناسب برای آسانسورمسئله امنیت آنقدر اهمیت بالایی دارد که اکثر تولید کنندکان به دنبال راهی برای حفظ امنیت در مکان های مختلف هستند . خانه ، شرکت ، پارکینگ ، خیابان مدرسه ، مهدکودک و …. از مکان هایی هستند که دوربین مداربسته کار نظارت و حفظ امنیتی ان ها را انجام می دهد . یکی از مکان هایی که  نصب دوربین مداربسته در آنجا واجب است آسانسور و ورودی طبقات است که با نصب دوربین مداربسته در آسانسور می توان هم بر آن نظارت داشت هم امنیت افراد در آن را حفظ نمود .

مشخصات فنی دوربین مناسب برای اسانسور

برای نصب دوربین مدار بسته در آسانسور داشتن برخی مشخصات فنی واجب است . لنز دوربین مداربسته مناسب آسانسور باید از نوع Wide باشد . میدان دید یا زاویه دید دوربین مداربسته آسانسور باید به گونه ای باشد که بتواند به صورت افقی ۸۵ درجه و به صورت عمودی ۷۵ درجه را تصویر برداری کند . نصب دوربین مداربسته در آسانسور باید به گونه ای باشد که زاویه ۴۵ درچه تشکیل دهد . داشتن تکنولوژی های مختلف برای جلوگیری از احتمال خطر نیز بهتر است مثل تکنولوژی DVR که در مقابل نور زیاد کارایی لازم را برای دوربین مداربسته آسانسور تامین می کند .

انواع دوربین مداربسته مناسب برای آسانسور

دوربین مداربسته سیمی

نصب دوربین مداربسته آسانسور سیمی چالشی است که برای آن بهتر است شرکت سازنده آسانسور شرایطی را ایجاد کند تا قابلیت نصب دوربین مداربسته در آسانسور ایجاد شود . دوربین مداربسته مناسب برای آسانسور از نوع سیمی هزینه بیشتری نسبت به دوربین مداربسته آسانسور بیسیم دارد .

دوربین مداربسته بیسیم

از آنجایی که دوربین بیسیم نصب راحت تری دارد زیرا سیستم ساده تری نسبت دوربین مداربسته سیمی داراست ، بیشتر مورد توجه است ولی هزینه نصب دوربین در اسانسور بالاتر از دوربین مدار بسته ماسب برای آسانسور سیمی است اما از طرفی هم دردسرهای دوربین مداربسته سیمی را ندارد .

  • دوربین مثلثی
  • اسپیددام
  • دام
  • دوربین مخفی

دوربین آسانسور
دوربین مدار بسته آسانسور سیمی یا بی سیم ؟

اگر قصد خرید دوربین مداربسته آنالوگ دارد بهتر است از نوع سیمی باشد اما اگر قصد خرید دوربین مداربسته تحت شبکه دارید بهتر است از دوربین مدار بسته بی سیم استفاده کنید . به طور کلی بهتر است دوربینی انتخاب کنید که در وقت و نیرو برای نصب آن راحت تر باشید . علاوه بر این هزینه نصب دوربین مداربسته در آسانسور از نوع بیسیم کمتر از دوربین مداربسته آسانسور سیمی است .

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

نصب دوربین مداربسته در آسانسور اهمیت بالایی دارد زیرا محل پر رفت و آمدی است و برای هر ساختمانی که دارای آسانسور است ، نصب دوربین مدار بسته آسانسور واجب است . بهتر است برای پیشگیری از حوادث وقایع غیر منتظره حتما دوربین مداربسته مناسب آسانسور را نصب کنید .

نکته مهمی که در نصب دوربین مداربسته در آسانسور اهمیت زیادی دارد کابل کشی آن است . زیرا آسانسور وسیله ای متحرک است و سختی کار نصب در این موضوع است که اتصال قطع نشود و آنتن دهی بالا باشد تا بتواند به دستگاه ضبط وصل گردد .

جهت نصب دوربنی مداربسته در آسانسور به وسایل زیر نیاز دارید البته حتما کار نصب را به شخصی که در این باره اطلاعات دارد بسپارید اما دانستن و اطلاع داشتن از هزینه نصب دوربین در آسانسور خالی از لطف نیست .

  • دوربین
  • کابل
  • گیرنده و فرستنده
  • دستگاه ضبط تصویر

همه عوامل گفته شده نقش مهمی در تعیین قیمت دوربین مخصوص آسانسور دارد و با توجه به این شرایط میتوانید با بودجه خود به خرید دوربین مناسب برای آسانسور بپردازید .

منبع:دوربین مارکت

  نظرات