اولین نشست خبری هیات ‏مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای استان تهران

اولین نشست خبری هیات ‏مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای استان تهران

اولین نشست خبری هیات ‏مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای استان تهران

اولین نشست خبری هیات مدیره دوره ششم این سازمان، روز دوشنبه هشتم دی ‌ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اولین نشست خبری هیات مدیره دوره ششم این سازمان، روز دوشنبه هشتم دی‌ماه برگزار شد.

حسین اسلامی رئیس، صادق فرامرزی و محمدعلی یوسفی‌زاده نایبان رئیس هیات مدیره، فرهاد کرم‌زاده خزانه‌دار، مهرداد خداوریان بازرس و علی آذرکار دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به همراه جمعی از خبرنگاران حوزه فاوا در این نشست حضور داشتند.

حسین اسلامی در ابتدا به برگزاری پرشور و نشاط انتخابات آنلاین دوره ششم و همچنین تشکیل اولین جلسه هیات مدیره این دوره اشاره کرد و گفت: «هیات مدیره دوره ششم با برگزاری اولین نشست در سه هفته گذشته، فعالیت خود را رسما آغاز کرد و پس از انتخاب هیات رئیسه در این جلسه، تشکیل سه کارگروه «بودجه و درآمد»، کارگروه بازچیدمان کمیسیون‌ها» و کارگروه «رفع ابهامات قانونی اساس‌نامه و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها» مصوب شد.»

اسلامی با اعلام اینکه سازمان با مشکلات جدی درآمدی مواجه است بیان داشت: «حجم زیادی از درآمد سازمان به حق عضویت اعضا وابسته است که طبق اساسنامه درصدی از آن هم متعلق به سازمان نصر کشور است. در دوره‌های پیشین به عنوان یک عضو دغدغه‌ام این بود که اعضا در قبال این پرداخت، چه خدماتی دریافت خواهند کرد. در نشست اول هیات مدیره هم متعهد شده‌ایم که در چارچوب کارگروه «بودجه و درآمد» از سایر راه‌های درآمدی، درآمدهای سازمان را متناسب با وضعیت روز و تحولات حوزه «فناوری اطلاعات و ارتباطات» افزایش داده و همچنین سطح خدمات سازمان به اعضا را ارتقا دهیم.»

او درباره کارگروه باز «چیدمان کمیسیون‌ها» بیان داشت: «با تدبیر هیات مدیره دوره پنجم شرط عضویت در هیات مدیره برای انتخاب روسای کمیسیون‌ها حذف شد، که منجر به گسترش کمی و کیفی کمیسیون‌ها گردید اما تعامل کمیسیون‌ها با هیات مدیره کافی نبود و گزارش‌ها و ارتباطات کمیسیون‌ها بیشتر در سطح دبیرخانه و رییس سازمان پیگیری می‌شد. در بازچیدمان کمیسیون‌ها، قرار بر این است که کمیسیون‌هایی که اشتراکات زیادی دارند احصا شده و فعالیت کمیسیون‌های موضوعی با دقت بیشتری مد نظر قرار گیرند تا در نهایت همه اعضای صنف بتوانند کمیسیون مرتبط با فعالیت خود را در سازمان پیدا کنند.»

اسلامی همچنین در شرح فعالیت کارگروه «رفع ابهامات قانونی» اعلام داشت: « اساسنامه و دستورالعمل‌های سازمان به منظور تطبیق با شرایط روز و نیازهای فضای کسب‏‌وکار نیازمند بازنگری است. این کارگروه در اسرع وقت ابهامات و پیشنهادات را با اخذ نظرهای اعضا صنف جمع‌آوری و پس از تایید مجمع به شورای مرکزی ارائه خواهد کرد.» به گفته او زیرساخت‌های قانونی تمهیده شده سازمان و قبل از آن انجمن شرکت‏های انفورماتیک از ۱۵ سال پیش تا کنون به میزان و تناسب تعییرات این حوزه دستخوش تحول نگردیده و به بازنگری برای ایجاد تطابق بیشتر با وضعیت فعلی دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز دارد.

او سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را خانه همه اعضای صنف و همچنین خانه همه رسانه‌های حوزه فاوا ‌دانست و اضافه کرد: «تصمیم بر این است که هرماه یک نشست خبری برای بیان اتفاقات و اقدامات سازمان داشته باشیم. از رسانه‌ها درخواست داریم که همه اتفاقات و اطلاعات را از مبادی قانونی و مدیران مسئول سازمان پیگیری و دریافت کنند. همچنین در سمت مقابل، رسانای صدای اعضای صنف به هیات مدیره سازمان باشند.»

اسلامی در پاسخ به این سوال که نبود یکپارچگی در هیات مدیره دوره ششم چه تاثیری در انتخابات شواری مرکزی سازمان خواهد داشت گفت: «در انتخابات رقابت سختی در جریان بوده و نزدیکی طرفین در موضوعات درونی هیات‌مدیره نیازمند وقت و ممارست بیشتری است. با این حال، در موضوعات اساسی مانند ایجاد تحول و مطالبه‌گری و نیز حضور حداکثری در شورای مرکزی همه اعضای هیات مدیره هم‌نظر هستند.»

او در خصوص سازمان نصر کشور اضافه کرد: « تجربه چند سال اخیر نشان داده که هرگاه سازمان نصر تهران تعداد اعضای بیشتری در شورای مرکزی داشته موفقیت و سرآمدی سازمان کشور را هم به دنبال داشته است. در حال حاضر هم مذاکرات با سایر استان‌ها شروع شده و در جریان است. در این دوره انتظار ما این است که نسبت به دوره قبل تعداد عضو بیشتری از سازمان تهران در شورای مرکزی داشته باشیم.»

رئیس هیات مدیره دوره ششم در توضیح برگزاری مجمع عادی عمومی به‌طور فوق‌العاده اعلام داشت: «در جلسه دوم هیات مدیره دوره ششم که روز گذشته برگزار شد، هیات مدیره مصوب کرد که سه‌شنبه نهم دی‌ماه آگهی برگزاری نوبت اول مجمع مجدداً در روزنامه رسمی سازمان (فناوران اطلاعات) منتشر و تاریخ جدید اعلام شود.»

به گفته او در جلسه روز گذشته هیات مدیره مشکل تفاهم داخلی درباره دستور جلسه و زمان برگزاری مجمع با اخذ مصوبه قانونی در هیات مدیره برطرف شده است. همچنین در مجمع عمومی، گزارش هیات نظارت بررسی و پیشنهاد این هیات مبنی بر ابطال نتیجه انتخابات تنها در شاخه فروشگاه‌ها به رای مجمع گذاشته خواهد شد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که شانس خود را برای قرار گیری در لیست سه نفره شورای مرکزی و کسب کرسی ریاست سازمان کشور در چه حد ارزیابی می‌کند، گفت: «در حال حاضر هیات عمومی و شورای مرکزی جدید تشکیل نشده، ارزیابی شانس در این موضوع چندان منطقی نیست، ولی هرچه همدلی بیشتری در داخل سازمان نصر تهران و سازمان نصر کشور وجود داشته باشد، تجربه دوره‌های قبل نشان داده هر فردی که برای ریاست این سازمان با توافق درون صنفی به رییس جمهور معرفی شود، مورد تایید رییس جمهور هم قرار خواهد گرفت.»

علی آذرکار دبیر سازمان نصر تهران در پاسخ به این سوال که آیا صورت جلسه مجمع عمومی قبلی منتشر خواهد شد؟ گفت: «از آنجا که تا کنون مجمع به صورت حضوری برگزار می‌شده، نیازی به انتشار صورت جلسه نبوده است. ولی اگر مشکل خاصی از حیث حقوقی وجود نداشته باشد در روزهای آتی منتشر خواهد شد.»

حسین اسلامی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که با توجه به دو قطبی شدن فضای هیات مدیره تا چه میزان همدلی در هیات مدیره وجود دارد، اظهار داشت «در انتخابات وجود این موضوعات طبیعی است ولی بعد از انتخابات یک تیم واحد تشکیل شده و روال این دو جلسه اخیر به سمت فعالیت جدی و خروج از حواشی رفته است. هر چقدر به تلاش برای پاسخ دادن به نیازها و مشکلات اعضای صنف بپردازیم موضوعات غیرکاری بیشتر به حاشیه خواهد رفت. اولویت اول ما هم این است که موضوعات مبتنی بر تفاهم حداکثری و اجماع پیش برود و اگر به هر دلیلی این تفاهم اتفاق نیفتد مطابق قانون و اساس‌نامه موضوعات را محکم و استوار پیش خواهیم برد.»

صادق فرامرزی نایب رئیس اول هیات مدیره، هم اظهار داشت ایجاد قطب‌های مختلف در انتخابات موضوع عجیبی نیست. او تاکید کرد «با دقت بیشتر بر حرف‌ها و نظرات دو طرف روشن است که اختلاف اساسی، ایدئولوژیکی و ساختاری در برنامه‌های دو طرف وجود ندارد و همه سنگ حل مشکلات صنفی را به سینه می‌زنند. بنابراین این موضوع سریع برطرف خواهد شد و از آن عبور خواهیم کرد.» فرامرزی همچنین اضافه کرد: «وفاق به معنی موافقت صددرصدی نیست بلکه وفاق در این این است که همه اعضای هیات مدیره با تمام توان در دفاع از عقاید خود در مسیر حل مشکلات صنف همکاری کنند.»

فرهاد کرم‌زاده خزانه‌دار دوره ششم در توضیح سایر راه‌های درآمدی سازمان بیان داشت: «در حال حاضر دو دستور کار اصلی در کارگروه برنامه و بودجه وجود دارد، یکی تکمیل و تقویت راه‏های گذشته و دیگری بررسی راه‌های جدید درآمدی. در راستای حمایت از اعضا تصمیم بر این است که تمرکز تنها بر حق عضویت اعضا نباشد و منابع در آمدی دیگری که می‏توان از اشتراکات با سایر تشکل‌ها و سازمان ها و نهادها داشت، بررسی شود. اما فعلاً منابع درآمدی را مانند روال گذشته مطابق بر قوانین و آیین‌‏نامه و اساسنامه پیش خواهیم برد.»

مهرداد خداوردیان بازرس اصلی دوره ششم نیز درباره برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده اعلام داشت: «اگر در رای‌گیری مجمع نظر مجمع بر تکرار انتخابات در شاخه فروشگاه‌ها باشد، پس از برگزاری انتخابات و تعیین تکلیف دو عضو این شاخه به هیات مدیره، طبق مقررات می‌توان انتخابات هیات‏ رئیسه را مجدداً برگزار کرد.»

منبع: نظام صنفی رایانه ای

  نظرات