داکت برق – بخش دوم

داکت برق – بخش دوم

داکت برق

داکت برق - بخش دوم

انواع داکت برقی از نظر جنس

علاوه بر تفاوت هایی که در ساختار این تجهیزات وجود دارد، می توان داکت ها را بر اساس جنس آنها نیز دسته بندی کرد که رایج ترین آنها عبارتند از:

داکت pvc برق

بدنه این نوع از داکت ها از ورق های پلاستیکی پی وی سی تشکیل شده و به همین دلیل قرار گرفتن آنها در فضای بیرون و تابش مستقیم نور خورشید و تماس با نم و رطوبت منجر به خرابی آنها میشود. به همین دلیل این داکت ها در محیط های داخلی مورد استفاده قرار گرفته و در انواع مختلف ساده، پارتیشن دار و کف خواب می توان آنها را تهیه نمود.

داکت برق طرح چوب

به منظور حفظ زیبایی محیط داخلی ساختمان ها، از داکت های طرح چوب استفاده میشود. لازم به ذکر است که این نوع از داکت ها در واقع زیرمجموعه پی وی سی می باشند و نحوه رنگ آمیزی آنها متفاوت است. این داکت ها بیشتر برای قرنیز مورد استفاده قرار گرفته و حاشیه زیبایی را در قسمت پایینی دیوار ایجاد خواهند نمود.

داکت فلزی برق

به جرات می توان گفت مقاوم ترین نوع داکت می باشد که ورق های گالوانیزه به کار رفته در آن باعث میشود تا ضربه و نم و رطوبت به آن آسیب وارد نکند. به همین دلیل نه تنها در فضای داخلی محیط های صنعتی و اداری، بلکه برای فضای بیرونی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. داکت های فلزی نیز بر اساس ساختارشان در انواع مختلف ساده، پارتیشن دار و شیاری تولید میشوند.

ابعاد داکت برق

هر یک از شرکت های تولید کننده داکت برق ابعاد و اندازه و سایزهای مختلفی را ارائه می دهند. نکته بسیار مهم اینکه، در ارائه سایز اگر گفته میشود ۲۰ در ۲۰ میلی متر به معنای این است که این داکت دارای عرض ۲۰ سانتی متر و ارتفاع ۲۰ میلیمتر است. از سایزهای رایج داکت های برق می توان به ۱۰ *۱۰، ۱۰*۱۵، ۲۰*۲۰، ۲۵*۲۰، ۳۰*۳۰، ۳۰*۱۵، ۳۰*۴۵ میلیمتر اشاره نمود.

نحوه نصب داکت برق

در نصب داکت لازم است استانداردها در نظر گرفته شده و بر اساس اندازه محل مورد نظر، داکت با سایز و اندازه و ابعاد مناسب انتخاب شود. سپس مراحل زیر لازم است طی گردد:

  • محل نصب روی دیوار مشخص شده و بخش داخلی را روی سطح آن قرار دهید.
  • محل های خالی را علامت گذاری نموده و با پیچ روپلاک به دیوار متصل کنید.

** توجه داشته باشید که قسمت عبور کابل ها از کنج دیوار باید با دقت کامل داکت نصب شود تا همخوانی بین قطعات برش خورده و در کنار هم قرار گرفته وجود داشته باشد.

  نظرات