زیر ساخت شبکه چیست و چه اجزایی دارد؟

زیر ساخت شبکه چیست و چه اجزایی دارد؟

زیر ساخت شبکه چیست و چه اجزایی دارد؟

زیر ساخت شبکه چیست و چه اجزایی دارد؟

زیر ساخت شبکه چیست؟

خدمات زیر ساخت شبکه، خدماتی هستند که به شما کمک کرده تا بتوانید یک شبکه را طراحی کرده و سپس پیاده سازی و اجرا کند.در واقع زیر ساخت شبکه همان اجزای سخت افزاری و نرم افزاری هستند، که نودهای شبکه را به یکدیگر متصل می کنند.خدمات زیر ساخت شبکه کمک می کند تا شما بتوانید در مرحله ی اول شبکه ی خود را طراحی کنید. پس از طراحی باید اجزای سخت افزاری شبکه مانند کابل شبکه ، سوئیچ ها، روترها و غیره را به هم متصل کنید و در نهایت شبکه را راه اندازی و اجرا کنید.شما باید برای شبکه ی خود یک سیستم را به عنوان سرور در نظر بگیرید تا به دیگر سیستم ها سرویس دهد. برای این که شبکه ی شما به درستی عمل کند باید یک پشتیبان داشته باشد.با خدمات شبکه شما می توانید به راحتی با کاربران در ارتباط باشید و شاهد خدمات بین کاربران، برنامه ها و سرویس های سیستم ها خواهید بود.برای این که بتوانید یک کسب و کار موفق داشته باشید باید در ابتدا تجهیزاتی با کیفیت تهیه کنید. زیرا برای این که شبکه ی شما ایمن باشد شما باید یک زیر ساخت مستحکم داشته باشید.اگر زیر ساخت شبکه ی شما مطمئن و ایمن نباید باعث به وجود آمدن مشکلاتی در شبکه خواهد شد، برای مثال شبکه شما یک کاربری ضعیف را ارائه داده و این موضوع باعث عدم رضایت کاربران از شبکه ی شما خواهد شد.

بنابراین نداشتن یک زیر ساخت با کیفیت باعث می شود شبکه ی شما بی اعتبار شود و همچنین باید هزینه های بیشتری را پرداخت کنید.به طور کلی عملیات زیر ساخت شبکه برای مدیران کسب و کارها امری بسیار مهم است، زیرا در موفقیت آن ها در کسب و کارها تاثیر گذار است.

انواع خدمات زیر ساخت شبکه کدامند؟

خدمات زیر ساخت شبکه شامل مواردی همچون طراحی شبکه، نصب تجهیزات، آماده کردن خدمات مورد نیاز برای شبکه و در نهایت اتصال تجهیزات است.زیر ساخت های شبکه هم شامل خدمات اکتیو و هم شامل خدمات پسیو شبکه می شود.بنابراین از جمله خدمات زیر ساخت شبکه می توان به موارد زیر اشاره کرد.ابتدا باید شبکه را توسط سخت افزارها و نرم افزارهای مربوطه طراحی کنیم. سپس باید از تجهیزات سخت افزاری مانند کابل ها، سوکت ها، پریزهای شبکه و غیره استفاده کرد و آن‌ها را نصب کرد.سپس باید به سراغ راه اندازی و نصب تجهیزات اکتیو شبکه مانند سوئیچ ها و سیستم ها برویم و در نهایت آن ها را عیب یابی کنیم. سپس نوبت به نصب لوازم جانبی مانند سرور، چاپگر، اسکنر و سایر تجهیزات شبکه مورد نیاز می رسد.

در نهایت باید شبکه پیاده سازی کرده و تجهیزات شبکه بی سیم را نیز نصب کنید. سپس باید شبکه های خصوصی مجازی یا همان وی پی ان را نصب کنید.در نهایت باید شبکه را تجزیه و تحلیل کرده و عیب های آن را رفع کنید. و عملیات هایی را برای حفظ امنیت شبکه مانند نصب فایروال ها انجام دهید.پیشنهاد ما به شما این است که برای راه اندازی شبکه و همچنین برقراری زیر ساخت های شبکه به افراد متخصص در این زمینه رجوع کنید. اگر شبکه ی خود را زیر نظر این افراد راه اندازی کنید با کمترین مشکل مواجه خواهید شد.و در نهایت دیگر نیازی نیست دوباره برای شبکه هزینه صرف کنید و این یک نوع صرفه جویی در هزینه است.

چرا خدمات شبکه مهم ترین مولفه زیر ساخت آی تی به شمار می روند؟

درست است که داشتن زیر ساخت آی تی مطمئن بسیار مهم است اما باید توجه کرد که هیچ شبکه ای بدون داشتن زیر ساخت مناسب برای موفقیت کافی نیست. زیر ساخت شبکه ایمن به شما این امکان را می دهید تا یک ارتباط بدون نقص داشته باشید و هیچ مشکلی در شبکه نداشته باشید.به طور کلی می توان گفت در صورت نبود زیر ساخت شبکه تجهیزات شبکه نرم افزاری و سخت افزاری شبکه چندان کاربردی نخواهند داشت.داشتن یک زیر ساخت اصولی و مطمئن می تواند زمینه موفقیت کسب و کار شما را فراهم کند و در نهایت رضایت کاربران را به دنبال خواهد داشت.

هزینه خدمات زیر ساخت شبکه به چه عواملی بستگی دارد؟

برای کسانی که قصد راه اندازی شبکه را دارند  حتما این سوال پیش می آید که برای داشتن یک زیر ساخت قوی و اصولی باید چقدر هزینه کنند.

در مورد این موضوع باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر برای زیر ساخت شبکه ی خود هزینه ی بیشتری پرداخت کنید و تجهیزات شبکه با کیفیت را خریداری کنید زیر ساختی قوی و بدون نقص خواهید داشت.بنابراین همان طور که اشاره کردیم برای این منظور بهتر است از یک گروه متخصص استفاده کنید.عوامل مختلفی در هزینه ی زیر ساخت شبکه تاثیر دارند که از مهم ترین ان ها می توان به گسترده بودن شبکه، نوع شبکه، تعداد نودهایی که قرار است وجود داشته باشد، هزینه ی تجهیزات شبکه سخت افزارای و نرم افزاری و دیگر هزینه ها اشاره کرد.برای این که بدانید برای زیر ساخت شبکه ی خود چقدر باید هزینه کنید ابتدا باید هزینه راه اندازی سرور شبکه را تخمین بزنید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک سرور ویندوزی را راه اندازی کنید باید هزینه ی بیشتری نسبت به سرور لینوکسی پرداخت کنید.به این نکته توجه داشته باشید که تجهیزاتی مانند روترها و سوئیچ هایی که می خواهید در راه اندازی شبکه استفاده کنید، باید بر اساس سروری که می خواهید به کار ببرید باشد.

هزینه نرم افزارهای امنیتی شبکه

یکی از مهم ترین دغدغه ها در زیر ساخت شبکه بحث امنیت شبکه است. نرم افزارهای امنیتی مختلفی وجود دارند که هر کدام هزینه های خاص خود را دارند.هر چقدر بخواهید امنیت شبکه ی خود را افزایش دهید، باید برای زیر ساخت آن هزینه ی بیشتری بپردازید.

هزینه کابل کشی شبکه و تجهیزات سخت افزاری

یکی دیگر از هزینه های زیر ساخت شبکه، هزینه های تجهیزات شبکه سخت افزاری و نصب آن ها می باشد. که باید برای تمام این تجهیزات شبکه هزینه پرداخت کنید. هر چقدر تجهیزات شبکه ی شما کیفیت بالاتری داشته باشد یک شبکه قوی تر خواهید داشت.

  نظرات