شورای عالی فضای مجازی کشور مصوبه تأمین شناسه معتبر برای اشخاص حقیقی و حقوقی را ابلاغ کرد

شورای عالی فضای مجازی کشور مصوبه تأمین شناسه معتبر برای اشخاص حقیقی و حقوقی را ابلاغ کرد

شورای عالی فضای مجازی کشور در نامه‌ای به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مصوبات کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور را مبنی بر تأمین شناسه معتبر برای اشخاص حقیقی و حقوقی در لایه کاربرد را، ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، شورای عالی فضای مجازی در نامه‌ای به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مصوبات کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی را مبنی بر تأمین شناسه معتبر برای اشخاص حقیقی و حقوقی در لایه کاربرد، ابلاغ کرد.

بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، پیرو ابلاغ مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص نظام «هویت معتبر در فضای مجازی کشور»، نگاشت نهادی «تأمین‌کنندگان شناسه هویت معتبر» را در جلسه مورخ ۹۹/۰۵/۲۰ کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور، بررسی و مصوب کرد.

مرکز ملی فضای مجازی همچنین در این نامه اعلام کرده است که: «با توجه به هماهنگی به عمل آمده با رییس جمهور محترم و رییس شورای عالی فضای مجازی، مصوبات کمیسیون یاد شده مبنی بر تأمین شناسه معتبر برای اشخاص حقیقی و حقوقی در لایه کاربرد، ابلاغ می‌شود.» متن این نامه و مصوبات پیوست آن، در پیوست این خبر قابل دریافت است.

همچنین این مرکز تاکید کرده است که با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و نیازمندی‌های آحاد جامعه به گسترش خدمات الکترونیکی و ارائه خدمات نوین توسط سازمان‌ها و کسب‌وکارها، لازم است دستگاه‌های تأمین‌کننده شناسه، در ارائه و گسترش خدمات هویت معتبر، تسریع کنند.

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای

  نظرات