مایکروسافت برای اولین بار مرکز داده های هیدروژنی را تست می کند!

مایکروسافت برای اولین بار مرکز داده های هیدروژنی را تست می کند!

مایکروسافت برای اولین بار مرکز داده های هیدروژنی را تست می کند!

مایکروسافت برای اولین بار مرکز داده های هیدروژنی را تست می کند!

هفته گذشته پس از پایان مهلت تعهد خود مبنی بر جایگزینی ژنراتورهای دیزلی که تأمین کننده تهیه قدرت پشتیبان از مراکز داده خود با فناوری سبزتری است ، اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به آنجا برسد، همان سال که هدف آن تبدیل شدن به مراکز داده “بدون کربن” است – مایکروسافت در دوشنبه اعلام موفقیت در مسیر دستیابی به آن فناوری برای جایگزینی را داشت.

در ماه ژوئن، در آزمایشی که توسط مهندسین مایکروسافت در آزمایشگاه توسعه سیستم در سالت لیک سیتی انجام شد، یک سیستم سلولی سوخت هیدروژنی با قدرت ۲۵۰ کیلو وات به مدت ۴۸ ساعت مستقیماً ردیف قفسه های سرور را تغذیه کرد، کاری که این شرکت گفته است قبلاً هرگز انجام نشده است.

مارک مونرو ، مهندس اصلی زیرساخت مایکروسافت ، در پستی در وبلاگ مایکروسافت گفت: “این بزرگترین سیستم قدرت پشتیبان رایانه است که به کمک انرژی هیدروژنی در حال اجرا است و طولانی ترین آزمایش مداوم برای آن انجام شده است.”

مونرو بخشی از تیم توسعه پیشرفته دیتاسنتر مایکروسافت است که به بررسی قابلیت های نوید بخش ایده های جدید فناوری در زمینه زیرساخت های مرکز داده می پردازد. وی رهبری پروژه سلول های سوخت هیدروژن را آغاز می کند؛ پس از آنکه او و همکارانش یک سلول سوخت هیدروژن را در حال کار با یک قفسه رایانه در آزمایشگاه ملی انرژی های تجدیدپذیر وزارت انرژی ایالات متحده در گلدن ، کلرادو ، حدود دو سال پیش ، آغاز کردند.آنها توضیح دادند که “از آنجا که نسخه نمایشی از یک سلول سوختی اتومبیل استفاده کرده و سلول های سوخت اتومبیل همانند ژنراتورهای دیزلی رفتار می کنند ،” فریب خورده شدند “. “این می تواند به سرعت روشن شود. ظرف چند ثانیه می تواند برای بار کامل آماده باشد. می توانید کف آن را بگذارید ، بگذارید آن را رها کنید ، بگذارید بیکار شود. ”

خلاص شدن از ژنراتورهای دیزلی – همچنین با جایگزینی دیزل معمولی با دیزل مصنوعی با استفاده از زیست توده – یکی از چندین راهکاری است که مایکروسافت در تلاش است تا برای کاهش تأثیر مراکز داده خود بر محیط زیست اقدام کند. همچنین شامل خنک کننده سرور غوطه وری مایع و باتری های UPS با شبکه تعاملی ، که شبکه برق را متعادل می کنند وقتی باد کافی یا خورشیدی وجود ندارد.این شرکت تعهد خود را مبنی بر کاهش کربن تا ژانویه سال ۲۰۳۰ اعلام کرد ، بدین معنی که تا آن زمان ، نه تنها انتشار کربن ناشی از عملیات در حال انجام خود را کاهش می دهد ، بلکه بطور فعال کربن را از جو خارج می کند. مایکروسافت در صدد حذف کربن بیشتر از مقدار انتشار خود از زمان تأسیس تا سال ۲۰۵۰ است.

بسیاری از پیام رسانی های خود پیرامون پایداری مرکز داده ، از جمله ایده های نوآورانه ای که در جبهه طراحی مرکز داده کاوش می شوند ، سعی در ترغیب مشتریان شرکت ها دارند که با جابجایی به ابر Azure خود از مراکز داده خود ، زیرساخت های بسیار پایداری را بدست آورند.تقاضا برای پایداری در طول عملکرد و زنجیره تامین این شرکت اخیراً افزایش یافته است ، به طوری که سرمایه گذاران توجه بیشتری به چنین مواردی نسبت به گذشته نشان می دهند. در ماه ژانویه ، لری فینک ، مدیرعامل BlackRock ، بزرگترین مدیر دارایی جهان ، در نامه سالانه پرقدرت خود به مدیران ارشد جهان نوشت: رشد آینده یک شرکت با توانایی آن برای کار با پایداری محیط زیست مرتبط است. وی همچنین اعلام کرد که بلکروک محصولاتی را برای خروج از سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی و خروج سرمایه هایی قرار می دهد که “خطر بالقوه پایداری زیست محیطی را ایجاد می کنند”.


سلول های سوخت هیدروژن اخیراً قیمت خود را پایین آورده اند و هیدروژن فراوان ترین عنصر جهان است. هیدروژن یک سوخت تمیز است، اما منبع انرژی نیست ، فقط حامل آن است و امروزه برای تولید انرژی از آن نیاز به برق وجود دارد. اما محققان در حال بررسی راهکارهای پایدار برای تولید گاز هیدروژن ، مانند اصلاح مایع حاصل از زیست توده ، الکترولیز و گاز زدایی زیست توده ، و موارد دیگر هستند.

همچنین برای تأمین انرژی در یک مرکز داده به هیدروژن زیادی احتیاج دارید ، به خصوص برای تأمین انرژی آن به مدت ۱۲ تا ۴۸ ساعت ، محدوده زمان اجرای استاندارد برای ژنراتورهای دیزل نصب شده در مزارع سرور است. به عنوان مثال ، سه تریلر مخزن با اسکله بزرگ که در زیر مشاهده می کنید ، هیدروژن را در رکوردهای سرور برق در آزمایش مایکروسافت تأمین کردند.

به گفته وزارت انرژی ، الکترولیز گزینه امیدوار کننده است. این فرایند از الکتریسیته برای تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن با استفاده از دستگاهی به نام “الکترولیت” استفاده می کند.
یکی از ایده های مونرو ، ادغام زیرساخت های پشتیبان گیری از داده های Azure با شبکه الکتریکی است. یک الکترولیزور که آب را به هیدروژن و مخزن ذخیره سازی هیدروژن در محل تبدیل می کند. در صورت عدم تولید انرژی خورشیدی یا بادی به اندازه کافی ،سلولهای سوختی این مرکز برای ایجاد برق کمک می کند ، زیرا از منبع تهیه پشتیبان به ندرت برای خود مرکز داده استفاده می شود. مراکز داده می توانند به ایستگاه های سوخت رسانی تبدیل شوند ، جایی که کامیون های مسافت طولانی را برای پر کردن مخازن آن جمع می شوند.

لوکاس جوپا ، مدیر ارشد محیط زیست مایکروسافت گفت: “تمام این زیرساخت ها فرصتی برای مایکروسافت است که بتواند نقشی در آنچه که مطمئناً یک نوع پویاتر از چارچوب بهینه سازی کلی انرژی است که جهان طی سال های آینده به کار خواهد گرفت ، ایفا کند.”

مونرو گفت: “ما در تمام این اقتصاد هیدروژن خود را به عنوان یک کاتالیزور می بینیم.”

  نظرات