پیشنهاد نصر تهران توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد/ ۲۲ تیر، روز فناوری اطلاعات

پیشنهاد نصر تهران توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد

پیشنهاد نصر تهران توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد/ ۲۲ تیر، روز فناوری اطلاعات

پیشنهاد نصر تهران توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد/ 22 تیر، روز فناوری اطلاعات - وبسایت سانا سیستم

حسن روحانی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده تعیین مناسبت‌های جدید برای درج در تقویم رسمی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرد و ۲۲ تیر ماه به عنوان روز فناوری اطلاعات نامیده شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، حسن روحانی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه جلسه ۸۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان ماده واحده تعیین مناسبت‌های جدید جهت درج در تقویم رسمی کشور را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی برای اجرا ابلاغ کرد.

 

یکی از این مناسبت‌ها، ۲۲ تیرماه، روز میلاد محمدبن موسی خوارزمی است که به عنوان روز فناوری اطلاعات نامگذاری شده است.

 

گفتنی است پیشنهاد نامگذاری روز فناوری در تقویم رسمی کشور، برای اولین بار، اواخر سال ۹۸، توسط کمیسیون اطلاع‌رسانی و تبلیغات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران طرح شد. پس از آن با تصویب در هیأت مدیره‌ی دور پنجم نصر تهران، این طرح به شورای فرهنگ عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

در نهایت در هفتصد و پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور، پیشنهاد نامگذاری ۲۲ تیرماه، همزمان با زادروز محمد بن موسی خوارزمی، به عنوان «روز فناوری اطلاعات» به تصویب رسید و اعلام شد این مناسبت پس از طرح و تصویب نهایی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تقویم رسمی کشور، درج خواهد شد.

۱۹ خرداد بنابر ابلاغ رئیس‌جهور، ماده واحده «تعیین مناسبت‌های جدید جهت درج در تقویم رسمی کشور» که در جلسه‌ی ۴ خرداد ۱۴۰۰ توسط شورای عالی فرهنگی به تصویب رسیده بود، برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ شد و تلاش‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به ثمر نشست.

منبع : سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران

  نظرات