چگونه با استفاده از Odoo یک بستر آموزش الکترونیکی برای کسب و کار خود ایجاد کنیم!

چگونه با استفاده از Odoo یک بستر آموزش الکترونیکی برای کسب و کار خود ایجاد کنیم!

آموزش و پرورش طی دهه گذشته شاهد تغییرات چشمگیری بوده است. دانش آموزان در هر سنی دیگر محدود به کلاسهای درسی کلاسیک نیستند. این حوزه اکنون شامل آموزش از طریق اینترنت یا آموزش الکترونیکی است، که به آنها امکان می دهد سرعت و اهداف خود را هنگام رسیدن به دانش و اشتراک دانش تعیین کنند. امروزه دانشجویان و دانش آموزان و کارمندان دیگر برای “هر دانشی که ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشند” آموزش نمی بینند ، بلکه “برای هر دانش دیگری که اکنون نیاز دارند” آموزش می بینند.

جهان امروز به دلیل همه گیر شدن Covid-19 تغییرات شگرفی را تجربه کرده است و باعث شده آموزش و به اشتراک گذاری دانش بیش از هر زمان دیگری ضروری باشد. بنابراین مردم به ابزارهای مناسب همکاری برای سرعت بخشیدن به آموزش نیاز دارند. پلت فرم Odoo eLearning یک روش عالی برای غلبه بر این چالش است که به مدارس، دانشگاه ها و کسب و کار ها اجازه می دهد دوره های آنلاین را سازماندهی کنند، بلافاصله دانش پر تقاضا را به اشتراک بگذارند و دیگران را از آن مطلع سازند. بسته به میزان وقت خالی که در دست دارید می توانید فقط در یک بعد از ظهر یا شاید در دو بعد از ظهر این کار را تنظیم کنید. پس از تنظیم این مورد، فقط بارگذاری محتوای مناسب لازم است.

لیست موضوعاتی که یک سازمان یا شخص می تواند در بستر eLearning قرار دهد از نظر محتوا تقریباً نامحدود است. این فقط به نوع کسب و کار و نیازهای آن بستگی دارد. محتوا را می توان به اشکال مختلف مانند فیلم، اسناد PDF، اینفوگرافیک، آزمونها و غیره تحویل داد.

بنابراین بگذارید بگوییم شخصی وجود دارد که می خواهد دوره های یوگا را بصورت آنلاین بگذراند یا شرکتی که اجاق های تحت فشار را در بیش از ده کشور می فروشد مانند شرکت اسپانیایی “Magefesa” ارائه دهد که می خواهد محتوا را با بستر آموزش الکترونیکی به کارمندان خود ارائه دهد. به عنوان مثال نرم افزار Odoo اودو چه نوع خدماتی می توانند به آنها ارائه دهد؟ برای معلم یوگا پاسخ بسیار ساده است. با این حال برای Magefesa، لیست موارد می تواند گوناگون تر باشد:

دوره های نرم افزاری برای کارمندان. به عنوان مثال نیروهای فروش با برنامه Odoo CRM شروع به کار می کنند و قبل از ورود به آن نیاز به آموزش مقدماتی دارند. پلتفرم eLearning Odoo به کارمندان این امکان را می دهد که فیلم ها و محتوای مربوطه را تقریباً در هر دستگاهی، در مکان های مختلف و در مناطق زمانی مختلف تماشا کنند. آنها همچنین می توانند هر چند بار که لازم است این مطالب را بررسی کنند تا با نرم افزار آشنا شوند.

آزمونهایی برای ارزیابی آموزش خودآزمایی کارکنان در مورد نرم افزار CRM یا هر موضوع دیگری، از جمله صدور گواهینامه های پایان کار.

اسنادی با اطلاعات مهم در مورد صنعت در هر کشور یا رفتار مصرف کننده.

برنامه های در حال انجام برای کارمندان جدید.

این لیست بسته به اهداف سازمان نامحدود است. همانطور که گفته شد اکنون زمان آن فرا رسیده است که با دنبال کردن این مراحل به چگونگی راه اندازی بهترین سیستم مدیریت یادگیری (LMS) برای سیستم آموزش الکترونیکی خود بپردازیم:

مرحله ۱ – ایجاد یک پایگاه داده برای سایت eLearning خود:

اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد پایگاه داده است. این کار آسان است و فقط چند دقیقه از وقت شما را می گیرد. شما باید به سایت Odoo.com بروید و دکمه آزمایشی رایگان را در گوشه سمت راست بالای صفحه خود فشار دهید. سبز است؛ شما آن را از دست نخواهید داد برنامه eLearning را انتخاب کرده و اطلاعات تماس خود را پر کنید. روند کار به آسانی پیش می رود و به آسانی ثبت نام در هر وب سایت یا پلتفرم جدید است. لطفاً توجه داشته باشید که اگر فقط برنامه eLearning را انتخاب کنید، با این پیام روبرو خواهید شد: “برای همیشه رایگان، با کاربران نامحدود.”

سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید و چند ثانیه صبر کنید تا پایگاه داده برای شما ایجاد شود. پس از آن یکی از مضامین Odoo اودو موجود در صفحه را انتخاب کنید. وقت خود را صرف نگاه کردن به اطراف و حتی پیش نمایش موضوعی کنید که برای شما جذاب تر به نظر می رسد یا نیازهای تجاری شما را برآورده می کند. پس از انجام این کار، ایمیلی از Odoo اودو دریافت خواهید کرد تا پایگاه داده خود را فعال کنید. اگر ایمیلی با دستورالعمل های فعال سازی دریافت نکردید، روی دکمه “در انتظار فعال سازی” در بالای صفحه کلیک کنید و سیستم دوباره آن را برای شما ارسال خواهد کرد. Odoo یک بازه زمانی ۴ ساعته قبل از انقضا پایگاه داده به شما می دهد.

چگونه با استفاده از Odoo یک بستر آموزش الکترونیکی برای کسب و کار خود ایجاد کنیم!

مرحله ۲ – پیکربندی سایت eLearning خود:

اکنون می توانید به تنظیمات کلی سیستم بروید و اطلاعات مربوط به شرکت خود را که شامل آدرس، شماره تلفن، لوگو و غیره است، به روز کنید، مطمئن شوید که این بخش را به درستی پر کرده اید زیرا برخی از اطلاعات در وب سایت شما قابل مشاهده است. همچنین، تحت تنظیمات کلی، می توانید زبان وب سایت خود را ایجاد کنید یا طرح اسناد خود را از قبیل فاکتورها و غیره پیکربندی کنید.

توجه: اگر اولین بار است که از Odoo اودو استفاده می کنید ، می توانید با کلیک بر روی نمادی که روی “تنظیمات” در داشبورد برنامه اصلی پایگاه داده شما قرار دارد، در زیر نمادی که دارای شکل چرخ دنده است، به تنظیمات کلی بروید.

در حال حاضر از نظر پیکربندی شامل تمامی مراحلی که ذکر شد است. بیایید در مورد روند طراحی پلت فرم eLearning شما صحبت کنیم. من مطمئن هستم که شما مشتاق شروع هستید.

چگونه با استفاده از Odoo یک بستر آموزش الکترونیکی برای کسب و کار خود ایجاد کنیم!

مرحله ۳ – طراحی سایت eLearning خود:

این بخشی از روندی است که می توانید با خلاقیت از آن لذت ببرید. اگر با ساخت وب سایت با استفاده از نرم افزار Odoo اودو آشنا هستید، این مرحله از نظر فنی شامل چند کلیک خواهد بود. اگر چنین نیست، نگران نباشید، ابزار ویرایشگر وب سایت بسیار شهودی است. وب سایت ها با کشیدن بلوک هایی با طراحی اولیه از پیش تعیین شده و رها کردن آنها در صفحه اصلی شما ساخته می شوند. شما باید متن را تغییر دهید و مناسب ترین تصاویر را به سایت خود اضافه کنید. برای تغییر و حفظ تمام طرح هایتان، با توابع “ویرایش” و “ذخیره” کار کنید. فراموش نکنید که همیشه تغییرات خود را ذخیره کنید! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی وب سایت خود ، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید: https://www.odoo.com/page/website-builder

بهتر است ابتدا با ایجاد صفحه اصلی و صفحه دوره ها شروع کنید. اینها قرار است طرح اصلی سایت شما باشد. بعداً می توانید یک صفحه وبلاگ یا هر بخش دیگری مانند انجمن ها را اضافه کنید. با رفتن به منوی پیکربندی برنامه eLearning می توانید این کار را انجام دهید.

چگونه با استفاده از Odoo یک بستر آموزش الکترونیکی برای کسب و کار خود ایجاد کنیم!مرحله ۴ – ایجاد اولین دوره آموزش الکترونیکی خود:

حال بیایید ادامه دهیم و اولین دوره را ایجاد کنیم. کار خود را با فشار دادن نماد “+” در نوار بالای ویرایشگر وب سایت شروع می کنید، یا می توانید به داشبورد برنامه بروید و روی نماد برنامه eLearning کلیک کنید. اگر به برنامه eLearning می روید، برای شروع یک دوره جدید باید دکمه “ایجاد” را فشار دهید. سپس شما باید اطلاعات مربوط به نام دوره، توضیحات و غیره را پر کنید یا یک تصویر را اضافه کنید. اکنون شما باید تصمیم بگیرید که چه کسی حق دسترسی به محتوای وب سایت را دارد: به عنوان مثال آیا برای همه افراد مراجعه کننده به وبسایت این بخش عمومی خواهد بود یا با دعوت نامه قادر به مشاهده آن خواهند بود؟ یا به بیانی دیگر، قرار است فقط برای عموم یا فقط اعضا قابل مشاهده باشد. پس از انجام این کار، می توانید به بخشی بروید که در واقع باید بارگذاری محتوا را شروع کنید.

چگونه با استفاده از Odoo یک بستر آموزش الکترونیکی برای کسب و کار خود ایجاد کنیم!برای بارگذاری محتوا، روی لینک “افزودن محتوا” کلیک کنید و اطلاعات مورد نیاز را پر کنید. این سیستم ERP به شما امکان می دهد فیلم ها (قبلاً در YouTube بارگذاری شده)، اسناد، اینفوگرافی ها، صفحات وب یا آزمونها را بارگذاری کنید. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کاربران از محتوای خاصی که ایجاد می کنید پیش نمایش داشته باشند، حتی اگر این پلت فرم خصوصی باشد یا دوره های آن برای فروش باشند. هر دوره دارای برچسبی است که به شما امکان می دهد مستقیماً به وب سایت بروید. به این ترتیب می توانید ظاهر و احساسی را که می خواهید منتشر کنید، بررسی کنید یا مطمئن شوید که هیچ اطلاعات کلیدی ای از دست نرفته است. می توانید هر چند بار که خواستید به عقب و جلو بروید و محتوا را برای کاربران احتمالی تنظیم کنید.

چگونه با استفاده از Odoo یک بستر آموزش الکترونیکی برای کسب و کار خود ایجاد کنیم!

آخرین اطلاعات مهم که باید در نظر گرفت: در زیر برگه گزارش، مدیران هر آنچه را که برای به دست آوردن بینش در زمان واقعی نیاز دارند پیدا می کنند که به آنها امکان تصمیم گیری حیاتی در مورد محتوای منتشر شده در پلتفرم را می دهد. نرم افزار Odoo اودو اطلاعات دقیق در مورد تمام فعالیت های رخ داده در وب سایت، مانند تعداد افرادی که از هر دوره بازدید می کنند، محتوا و بررسی ها یا آزمونها را ارائه می دهد.

آخرین پیشنهاد: اگر می خواهید دوره های خود را برای فروش بگذارید، به یاد داشته باشید که ماژول تجارت الکترونیکی را نصب کنید. در هر زمان می توانید این کار را انجام دهید. با این حال، بهتر است در نظر بگیرید که قیمت محصول تغییر خواهد کرد. همچنین، تنظیمات ماژول تجارت الکترونیکی کمی دشوار است که به تنهایی انجام می شود. اما از این بابت نگران نباشید زیرا تیم پشتیبانی نرم افزار Odoo اودو یا یک شریک Odoo می توانند در هر مسئله ای که هنگام راه اندازی سیستم عامل با آن روبرو شوید به شما کمک کنند.

هیچ کس نمی داند بعد از عبور از بحران ویروس کرونا، دنیای تجارت یا خود جهان چگونه خواهد بود: آیا کارمندان بیشتر به کار خود در خانه ادامه می دهند؟ آیا تعاملات اجتماعی برای همیشه تغییر خواهد کرد؟ قطعیتی وجود ندارد، بنابراین بیایید تغییر را بپذیریم و برای هرچه که در آینده در انتظار ما است آماده شویم.

منبع خبر : odoo

  نظرات