نصر تهران به قطار «حمایت از تولید» پیوست/ به‌زودی؛ فراخوان ثبت اطلاعات تولیدکنندگان

نصر تهران به قطار «حمایت از تولید» پیوست

نصر تهران به قطار «حمایت از تولید» پیوست/ به‌زودی؛ فراخوان ثبت اطلاعات تولیدکنندگان

نصر تهران به قطار «حمایت از تولید» پیوست/ به‌زودی؛ فراخوان ثبت اطلاعات تولیدکنندگان - وبسایت سانا

پیرو مصوبه‌ی جلسه اخیر هیات مدیره‌ی دوره‌ی ششم سازمان نظام صنفی استان تهران، کارگروه «حمایت از تولید» در این سازمان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، آیدین عدالت عضو هیأت مدیره و عضو کارگروه حمایت از تولید در این‌باره گفت: برای تجمیع، هماهنگی و نظم‌دهی به فعالیت‌های هیأت مدیره‌ی ششم و در راستای حمایت از تولید داخلی محصولات فناوری اطلاعات، کارگروهی ذیل هیات مدیره تشکیل شد و برخی از جمله تولیدکنندگان و ذینفعان این موضوع به عضویت آن درآمدند.

او ادامه داد:. پیرو سیاست‌های کلان کشور طی سه سال اخیر فعالیت‌های گسسته یا ناکاملی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در جهت حمایت از تولیدکنندگان صورت گرفت. اما به دلیل اطلاع‌رسانی نشدن درست و پیگیری ناکافی بازتاب چندانی در بیرون از سازمان و در رسانه‌های تخصصی پیدا نکرد.

عدالت درباره‌ی هدف تشکیل کارگروه «حمایت از تولید» بیان کرد: هیأت مدیره‌ی دوره‌ی ششم نصر تهران به این جمع‌بندی رسید که با توجه به اهمیت تمرکز صنایع کشور بر تولید، نیاز است اقدامات حمایتی به صورتی منسجم‌تر و با پیگیری و عزمی راسخ‌تر دنبال شوند. بدین منظور کارگروه «حمایت از تولید» با این هدف شکل گرفت.

عضو هیأت مدیره‌ی نصر تهران تاکید کرد: تولید تجهیزات با تکنولوژی بالا (High Tech) جدای از سرمایه‌بری، دارای پیچیدگی‌های فنی زیادی است و با وجود تحریم‌های بین‌المللی بیش از گذشته برای تولید‌کنندگان داخلی چالش‌برانگیز شده است.

عدالت اقدامات عمومی و کلی انجام شده در جهت حمایت از تولید را ضروری دانست و افزود: لازم است این حمایت‌ها برای ارتقا و افزایش عمق در زمینه تولید تجهیزات فناوری اطلاعات کانالیزه و تخصصی شوند.

به‌زودی؛ فراخوان ثبت اطلاعات تولیدکنندگان

او ابراز امیدواری کرد که با استفاده از پتانسیل‌های موجود در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و در تعامل با دولت، قوای مقننه و قضاییه، بخش خصوصی و صندوق‌های مالی تخصصی، گامهای مفیدی در زمینه‌ی تامین مالی اجرای طرح‌های تولیدی، تأمین سرمایه‌ی در گردش، رفع موانع مقرراتی و مجوزی و همچنین کمک به شناسایی محصول و بازارسازی برای تولیدکنندگان عضو سازمان انجام شود.

عدالت همچنین گفت: در اولین قدم مقرر شد نصر تهران تولیدکنندگان عضو سازمان را شناسایی و بر مبنای فرآیندهای استاندارد مورد وثوق صنعت، آنها را رتبه‌بندی و ظرفیت سنجی کند. سپس بر مبنای نیازها، درخواست‌ها، توان و ظرفیت تولیدی هر یک، رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی برای دریافت کمک‌ و حمایت‌های قابل حصول از منابع مختلف درمورد آنها انجام دهد.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تاکید کرد: قطعا با بهره‌گیری از خرد جمعی و اراده موجود در این دوره‌ی هیأت مدیره، نه تنها کاستی‌های دوره‌های قبلی در این رابطه قابل جبران است، بلکه با استراتژی و هدف‌گذاری مناسب می‌توان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را به یکی از پیشران‌های بارورسازی و رشد تولید تجهیزات فناوری اطلاعات در کشور بدل ساخت.

او افزود: رابطه خوب این سازمان با نهادهای حاکمیتی از جمله وزارت ICT، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات رادیویی و غیره… و همچنین استقبال این نهادها از تخصیص منابع و امکاناتشان از طریق یک نهاد صنفی تخصصی می‌تواند ابزار قدرتمندی در جهت نیل به این هدف باشد.

در پایان، عضو هیأت مدیره و عضو کارگروه حمایت از تولید، از انتشار فراخوان برای ثبت اطلاعات تولیدکنندگان عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

منبع : سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران

  نظرات