امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام صنفی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام - وبسایت سانا سیستم

به منظور مشارکت در فرایند جمع‌سپاری سیاست‌های کلی فضای مجازی، تفاهم‌‌نامه همکاری میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام امضا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در نشستی که به منظور امضای این تفاهم‌نامه در مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره نصر تهران با اشاره به حدود هفت هزار عضو حقیقی و حقوقی در این سازمان گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مستظهر به قانون مجلس در حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار و بزرگترین نهاد صنفی حوزه فاواست.

او با اشاره به اینکه مشارکت در پروژه جمع‌سپاری سیاست‌های کلی فضای مجازی، تنها مطلع همکاری‌‌های مشترک در دو مجموعه خواهد بود، افزود: موضوع فضای مجازی، علاوه بر نیاز داشتن به زیرساخت‌های فناورانه یا فناوری‌های نوظهور، گاهی ناظر به محتوا نیز هست.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران دستیابی به تفاهمات مشترک میان دو مجموعه را موضوع بسیار مهمی عنوان کرد و گفت: افراد صنف فاوا عموما جزء کسانی هستند در کسب و کارهای مختلف حضور دارند. اخذ نظرات آنها نیز در قالب پرسش و پاسخ در سامانه نجم مفید است، اما برگزاری جلسات مشورتی به صورت حضوری و همچنین در قالب گفت‌وگوی گروهی متمرکز موثرتر خواهد بود.

اسلامی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، تعدادی از اعضای کمیسیون‌های تخصصی را که به فضای مجازی نزدیک‌تر هستند، درگیر موضوع کنیم. همچنین کمیسیون مشاوران نصر تهران عموما از افراد متفکر و متخصص حوزه فاوا تشکیل شده است و گمان می‌کنم نظرات اعضای این کمیسیون نیز می‌تواند کمک‌حال دبیرخانه مجمع باشد.

او ابراز امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک، ضمن بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت کمیسیون‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نظرات متخصصان امر برای مشارکت در این جمع‌سپاری اخذ شود.

دایره بهره‌مندی ما از ایده‌ها گسترده است

در بخش دیگری از این نشست، شهاب جنابی، قائم مقام مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما جمع‌سپاری سیاست‌های کلی فضای مجازی را در دستور کار داریم و از آنجاییکه مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی حلقه واسطی میان نیازهای کمیسیون‌های مجمع و ظرفیت‌های علمی و فکری موجود در کشور است، در تلاشیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

او افزود: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که یکی از مجموعه‌های خوبی که در این مسیر می‌تواند اثرگذار باشد، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران است.

جنابی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: تدوین سیاست‌های کلی موضوعی کلان است و طبیعتا انتظار می‌رود مخاطبان خاص و ویژه‌ای در نگارش و تدوین آن نقش داشته باشند. اما برای اطلاع از وضعیت موجود و دریافت ایده‌ها و سرنخ‌های مرتبط با موضوع، برای اینکه دید جامع‌تری داشته باشیم، دایره بهره‌مندی ما از افراد و ظرفیت‌‌های موجود بسیار گسترده است.

او تاکید کرد: متولی اصلی تدوین سیاست های کلی فضای مجازی در دبیرخانه مجمع، کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی است و ما نیز به سفارش این کمیسیون این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

قائم مقام مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری از مشارکت اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در جمع‌سپاری سیاست‌های کلی فضای مجازی تاکید کرد: در کنار کیفیت ایده‌های دریافتی، تعداد ایده های واصله نیز اطمینانی مبنی براینکه جمع‌سپاری مورد توجه مخاطبان‌ حوزه‌های مربوطه قرار گرفته است در ما ایجاد می‌کند.

همچنین در این نشست، پیشنهاداتی راجع به تسهیل و تسریع انجام پروژه جمع‌سپاری سیاست‌های کلی فضای مجازی از سوی حاضران مطرح شد و در انتها تفاهم‌نامه همکاری میان دو مجموعه به امضا رسید.

 

منبع : سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران

 

  نظرات