انتخاب access layer switch برای Enterprise ؟

انتخاب access layer switch برای Enterprise ؟

انتخاب access layer switch برای Enterprise ؟

انتخاب access layer switch برای Enterprise ؟

از access layer switch برند های بسیاری مانند سوئیچ های Cisco Catalyst 2960X ، سوئیچ های Huawei S5700 ، سوئیچ های Juniper EX2300 و … در بازار وجود دارد .

اگر اکنون یک شرکت نیاز به خرید یک سوئیچ دسترسی دارد ، کدام مارک بهتر است ؟

در این پست ، نکاتی را به اشتراک خواهیم گذاشت .

access layer switch در شبکه چیست ؟

معماری شبکه سه لایه یک لایه ساختاری از ترکیب شبکه فعلی است ، یعنی طرح پیچیده شبکه به سه لایه شامل لایه دسترسی ، لایه تجمع و لایه اصلی تقسیم شده است . لایه اصلی به طور عمده برای ستون فقرات سوئیچینگ با سرعت بالا در شبکه استفاده می شود . لایه تجمع بر ارائه ارتباطات مبتنی بر سیاست بین لایه دسترسی و لایه اصلی تمرکز دارد . و لایه دسترسی وظیفه اتصال ایستگاه های کاری از جمله رایانه ، AP و غیره را دارد . چنین طراحی می تواند یک شبکه پیچیده بزرگ و جامع را به سه سطح برای مدیریت منظم تقسیم کند .

ما معمولاً به بخشی از شبکه که مستقیماً به کاربران متصل است یا به شبکه دسترسی پیدا می کنیم ، به عنوان لایه دسترسی اشاره می کنیم که معادل کارمندان اصلی در معماری شرکت است .

به طور کلی ، یک سوئیچ با پورت ۱۰ / ۱۰۰M و ۱۰۰۰M uplink cascade port یا یک cascade expansion module یک سوئیچ لایه دسترسی است که در صنعت به عنوان ” Gigabit Ethernet switch ” نیز شناخته می شود . لطفا توجه داشته باشید که “۱۰۰۰” Mega ” کمی اشتباه است . در واقع ، فقط این است که pstream cascade port می تواند به گیگابیت برسد . پورت های دیگر ۱۰ / ۱۰۰M هستند . این قابلیت را دارد که بتواند ستون فقرات گیگابیت را در ستون فقرات یک شبکه سازمانی تشکیل دهد . از دید کاربران SME ، این نوع سوئیچ عملکرد بالایی دارد و حتی می توان از آن به عنوان هسته اصلی شبکه در مشاغل کوچک استفاده کرد . پهنای باند backplane بالاتر از ۸.۸ گیگابیت بر ثانیه است . اکثر توابع سوئیچینگ لایه ۳ و VLAN را پشتیبانی می کنند . این سوئیچ معمولاً برای ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه اترنت سریع استفاده می شود و کمتر از ۱۰۰ نقطه اطلاعات را پشتیبانی می کند . این نوع سوئیچ در گروه های کاری که نیازهای بیشتری به پهنای باند و عملکرد شبکه بالاتر دارند ، مانند برنامه های CAD ، داده ، صدا و برنامه های چند سرویس ویدئو مورد استفاده قرار می گیرد . با محبوبیت تدریجی چنین محصولاتی و کاهش قیمت ها ، access layer switch به گروه کار به پیکربندی اصلی شبکه سازمانی تبدیل می شوند .

عملکرد اصلی سوئیچ لایه دسترسی چیست ؟

لایه دسترسی امکان دسترسی به سیستم های برنامه در بخش شبکه محلی را برای کاربران فراهم می کند . این کار عمدتا نیاز به دسترسی متقابل بین کاربران همسایه را برطرف می کند و پهنای باند کافی را برای این دسترسی ها فراهم می کند . در شبکه های بزرگ و متوسط ، لایه دسترسی همچنین باید مسئول برخی از عملکردهای مدیریت کاربر (مانند تأیید اعتبار آدرس ، تأیید اعتبار کاربر و مدیریت صورتحساب) و همچنین جمع آوری اطلاعات کاربر باشد .

از آنجا که هدف اصلی لایه دسترسی این است که کاربران نهایی بتوانند به شبکه متصل شوند ، access layer switch اغلب کم هزینه و تراکم پورت بالا دارند. معمولاً استفاده از تجهیزات مقرون به صرفه توصیه می شود . بسته به بودجه های خاص و نیازهای شبکه ، هر دو سوئیچ مدیریت شده و غیرمدیر می توانند در لایه دسترسی استفاده شوند .

چگونه access layer switch را برای Enterprise انتخاب کنیم ؟

سوئیچ workgroup دارای پیکربندی ثابت است و دارای ۲۴ یا ۴۸ پورت ۱۰ / ۱۰۰Mb / s است . به منظور دستیابی به اتصال پرسرعت با یک کلید backbone یا سایر سوئیچ های workgroup ، حتی می تواند دو پورت یا اسلات ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه داشته باشد . اگر الزامات امنیتی شبکه سازمانی خیلی زیاد نباشد ، سوئیچ های workgroup می توانند از سوئیچ های کنترل نشده استفاده کنند . با این حال ، با گسترش مقیاس شبکه و افزایش تعداد رایانه های دسترسی ، سوئیچ های backbone و کلیدهای اصلی باید از سوئیچ های قابل کنترل شبکه برای تقسیم VLAN ها و دامنه های پخش را منزوی کنید ، بهره وری انتقال داده را بهبود ببخشید و از بخشهای حساس (رهبری ، امور مالی و …) امنیت دسترسی محافظت کنید .

هنگام انتخاب یک access layer switch ، باید به چه جنبه هایی توجه کرد ؟

options Stackable

فقط هنگامی که تعداد زیادی رایانه در همان VLAN ، همان بخش شبکه یا همان بخش وجود دارد ، ارتباط بین آنها بسیار مکرر است و پیوندهای متصل به سوییچ backbone کوچک هستند ، لازم است که یک stackable سوئیچ را انتخاب کنید . اگر تعداد رایانه های متصل کم است ، نیازی نیست که stackable سوئیچ را در نظر بگیرید .

Port selection

انتخاب پورت ها شامل دو جنبه است ، یکی تعداد پورت ها و دیگری نوع پورت . هنگام انتخاب تعداد درگاه ها ، باید دو اصل اساسی را درک کنید . اول ، redundancy مناسب . هرچه تعداد درگاه ها بیشتر باشد ، قیمت سوئیچ نیز بالاتر است . بنابراین ، پورت ها باید با توجه به تعداد دسترسی به رایانه ها تعیین شوند و تعداد مناسبی پورت نیز برای کاربران آینده اختصاص داده شود . دوم ، تراکم بالا . از آنجا که اتصال بین سوئیچ ها منجر به هدر رفتن پورت ها می شود ، شما باید تا آنجا که ممکن است یک سوئیچ پورت ۲۴ یا ۴۸ را انتخاب کنید .

سه نوع پورت روی سوییچ وجود دارد ، یعنی پورت های فیبر ، پورت های twisted pair و اسلات GBIC یا SFP . به منظور افزایش انعطاف پذیری اتصال و سازگاری با محیط پیچیده شبکه ، پورت های فیبر به تدریج با اسلات GBIC یا SFP جایگزین شده اند . سوئیچ workgroup برای اتصال به رایانه های معمولی استفاده می شود ، بنابراین می توانید از پورت های twisted pair استفاده کنید .

اگر می خواهید stacking Gigabit یا اتصال بین سوئیچ دسترسی و سایر سوئیچ ها را پیاده سازی کنید ، باید ۱-۲ اسلات GBIC یا SFP همزمان داشته باشید . کلیدهای Backbone عمدتا برای جمع کردن کلیدهای دسترسی و دستیابی به اتصالات از راه دور با کلیدهای اصلی استفاده می شود . بنابراین ، آنها باید تعداد زیادی اسلات GBIC یا SFP داشته باشند .

  نظرات