ایران می‌تواند بهترین مقصد برای برون‌سپاری شرکت‌های اروپایی باشد

 بهترین مقصد برای برون‌سپاری شرکت‌های اروپایی

ایران می‌تواند بهترین مقصد برای برون‌سپاری شرکت‌های اروپایی باشد

 

ایران می‌تواند بهترین مقصد برای برون‌سپاری شرکت‌های اروپایی باشد - وبسایت سانا

همایش تجاری ایران و اروپا با تمرکز بر ظرفیت‌های اقتصادی ایران با حضور شرکت‌های ایرانی و اروپایی در هفته گذشته بر بستر مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، همایش تجاری ایران و اروپا توسط سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری مرکز بین المللی تجارت (ITC) و حمایت اتحادیه اروپا در هفته گذشته برگزار شد.

این کنفرانس تجاری بین‌المللی، با تمرکز بر ظرفیت‌های اقتصادی ایران و توسعه روابط تجاری ایران و اروپا با حضور شرکت‌های ایرانی و اروپایی به صورت مجمع عمومی و پنل‌های تخصصی در محورهای صنعتی، ظرفیت‌سازی و شبکه‌سازی تجاری برگزار شد.

به دنبال همیاری سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای و سازمان توسعه تجارت در تدوین استراتژی ملی صادراتِ حوزه ICT، حسین زارعان رئیس کمیسیون «صادرات نرم‌افزار و خدمات» و عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به عنوان سخنران در پنل صنعت پتروشمی و فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور داشت.

او در سخنرانی خود با عنوان «Iran The country that codes for Europe»، ظرفیتهای ملی و تجاری ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و مشارکت این سازمان در تدوین استراتژی ملی صادرات اشاره کرد. زارعان به نقل از شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار در کشور آلمان، سطح کیفی تولید نرم‌افزار در ایران را هم‌تراز با کمپانی‌های آلمانی عنوان و اشاره کرد که به علت محدودیت‌های سیاسی این ظرفیت ایران در اروپا ناشناخته مانده است. او اضافه کرد که ایران می‌تواند بهترین مقصد برای برون‌سپاری شرکت‌های اروپایی نه فقط در حوزه ICT بلکه برای تمام خدمات مبنتی بر دانش باشد.

رئیس کمیسیون صادرات نرم‌افزار و خدمات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در توضیح دلایل این گفته خود، به رتبه بالای ایران در GLSI با وجود تمام محدودیت‌های سیاسی و دولتی اشاره کرد. زارعان همچنین، اختلاف زمانی حداکثر ۲.۵ ساعته ایران و اروپا، حجم بالای نیروهای جوان و متخصص و دستمزد رقابتی نیروهای متخصص ایران را از دیگر دلایل ظرفیت بالای ایران برای قرار گرفتن به عنوان مقصد برون‌سپاری اروپا عنوان کرد.

منیع : سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

  نظرات