بیانیه سازمان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص انتخابات هیات عمومی

بیانیه سازمان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

بیانیه سازمان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص انتخابات هیات عمومی

هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص انتخابات هیات عمومی بیانیه منتشر کرد.

بیانیه سازمان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص انتخابات هیات عمومی - وبسایت ساناسیستم

دوستان و همکاران ارجمند صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات
هستی‌بخش زیبا را سپاس می‌گوییم که با آرای شفاف شما اعضای گرامی صنف به ما توفیق خدمت در هیات مدیره نظام صنفی تهران را عطا نمود.
همانطور که مستحضر هستید، بعد از حضور پرشور شما بزرگواران در انتخابات هیات مدیره نصر تهران، علیرغم چالش‌هایی که ناشی از شکاف‌های موجود در اساسنامه سازمان، ساختارها، فرایندها، قوانین و آئین‌نامه‌های موجود نصر بود، نصر تهران چالش‌هایی را پشت سر گذاشت. ولی هیات مدیره منتخب شما از همان ابتدا بنا را بر انجام کارهای روی زمین مانده قرار داد و موضوعات مورد اختلاف در فرآیند انتخابات به هیچ وجه مانع از این نشد که هیات مدیره منتخب شما وظایف خود را به جد دنبال کند.
اعضای هیات مدیره نصر تهران با اینکه تشکیل شده از دو ائتلاف حاضر در انتخابات بود و رای فوق‏العاده و استثنایی شما پشت تمامی اعضایش وجود داشت، نگذاشتند اختلاف‌ها به مانع جدی سر راه پیگیری منافع صنف تبدیل شوند. این هیات مدیره تلاش کرد در زمینه منافع صنفی یکپارچه عمل کند، بنابراین پس از انتخابات تهران ائتلاف‌های نصر فراگیر و هم‏آفرینی صنفی هر روز بیشتر از دیروز به «نصر متحد» تبدیل شد.
اولین تبلور نصر متحد را در انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ایران مشاهده کردیم؛ هر چند که برخی افراد تندرو تصور می‌کردند چالش‌هایی که در نصر تهران وجود دارد، فرصتی برای آن‏ها است که از این آب گل آلود ماهی بگیرند؛ اما تا امروز در خصوص انتخابات شورای مرکزی از نصر تهران فقط یک صدای واحد بیرون آمد و آن صدا، صدای نصر متحد بود.
نصر متحد تلاش کرد با رویکرد تضمین منافع حداکثری همه بازیگران وارد شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران شوند؛ شما بزرگواران بهتر از هر کسی می‌دانید که حدود نیمی از اقتصاد کشور در تهران جریان دارد و بنابراین طبیعی است که در انتخابات شورای مرکزی به یکی از مهم‏ترین شاخص‌هایی که باید توجه شود نقش مهم تهران در اقتصاد کشور است. سهم استان تهران در اقتصاد کشور بیش از ۴۰ درصد است؛ سهم پرداختی هزاران عضو صنف تهران در درآمدهای سازمان نصر کشور هم بیش از ۷۰ درصد درآمد کل ناشی از ۱۸ هزار عضو این سازمان است.
نقش اثرگذار اعضای صنف تهران از طریق اختلاف‌افکنی در داخل هیات مدیره تهران و تندروی در مذاکرات قابل حذف کردن نیست و کسانی که تلاش می‏کنند تهران را حذف کنند، منافع صنف را قطعاً دنبال نمی‌کنند و تنها به دنبال منافع کوتاه مدت خود هستند؛ نصر متحد در روزهای گذشته تلاش کرد به توافقی قابل قبول، محترمانه و در شأن صنف تهران برسد و علیرغم تمکین به رای مشورتی سرشناسان باسابقه صنف و دادن پیشنهاد همدلانه و قابل پذیرش، متاسفانه این توافق حاصل نشد. کسانی که مبنای فعالیت آن‏ها تفرقه و اختلاف‌افکنی است، قطعاً در ادامه فشارهای بیشتری را وارد می‌کنند. قابل درک نیست اندک افرادی که سعی دارند هدایت شورای مرکزی نصر را به عهده بگیرند چگونه می‌خواهند بر طبل تفرقه‌انگیزی بکوبند و همزمان منافع همه اعضای فرهیخته صنف را فارغ از شهر و استان آن‏ها دنبال کنند! اگر در همین ابتدا بنا باشد استانی را به این دلیل که نقش مهمی در اقتصاد و در ادوار شورای مرکزی نصر دارد تضعیف کنیم، چگونه می‌خواهیم انتظار داشته باشیم این افراد مدافع استان‌های محروم و کم‌تر برخوردار باشد؟
نصر کشور متعلق به همه استان‌های ایران و تک تک شما اعضای پرتلاش است؛ یادمان نرود که تهران هم در کنار بقیه استان‌های پرافتخار یکی از استان‌های ایران است! دوگانه تهرانی-شهرستانی بازی در راستای پیگیری منافع صنفی نیست! اگر یکی از استان‌ها به هر دلیلی بیش از نیمی از اقتصاد کشور را در دست دارد چرا باید این حضور نمایندگان این استان را در شورای مرکزی تضعیف یا حذف کنیم؟ آیا راه عاقلانه استفاده و بهره‌مند شدن از این ظرفیت‌ها نیست؟ برخی که شعار شهرستانی-تهرانی را مطرح می‌کنند فراموش کرده‌اند که تهران سال‌ها پیش توسط ما شهرستانی‌ها فتح شده و چیز زیادی برای فتح کردن باقی نمانده است! در همین نصر تهران چند نفر از کسانی که حضور دارند تهرانی‏الاصل هستند؟ در سال‌های گذشته بسیاری از جوانان و کارآفرینان شهرستانی کسب‌و‌کارهای خود را در تهران اداره ‌کردند و می‌کنند و دلیل این انتخاب نیز واضح است؛ تهران قلب اقتصادی و سیاسی ایران است و نمی‌توانیم کسب‌و‌کارهایی که در تهران حضور دارند را به واسطه نقش مهمی که دارند تنبیه کنیم! باید از این فرصت استفاده کنیم و نصر کشور محلی برای گردهم آمدن مبتنی بر احترام متقابل همه استان ها باشد و اگر کسانی ایده تمرکززدایی را دنبال می‌کنند قطعاً از طریق اختلاف‌افکنی و تندروی نمی‌توان به تمرکززدایی رسید.
در وضعیت فعلی که شرایط همکاری برای حضور نمایندگان صنف تهران در شورای مرکزی فراهم نیست و در شرایطی که بار مسئولیت تیم تهران به مراتب نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است؛ نیاز به همکاری و تفاهم با همه بازیگران وجود دارد. وقتی چنین فضایی توسط برخی تندروها مخدوش گردیده است، عملاً ادامه همکاری میسر نیست و بهتر است تیمی که از چندی قبل تمرین کار گروهی را شروع کرده‌اند راهشان را ادامه دهند و ما نیز ضمن ادای احترام به بسیاری از اعضای تحول آفرین نامزد در شورای مرکزی، برایشان آرزوی موفقیت داریم.
در همین راستا به احترام رای شما اعضای محترم صنف گرانقدر تهران، تمامی نمایندگان هیات مدیره ششم انصراف خود را از حضور در انتخابات شورای مرکزی و بازرس نصر کشور اعلام می‌کنند؛ ما صادقانه امیدواریم کسانی که راهبری شورای مرکزی را به دست می گیرند با طرد افراد تندرو بتوانند نصر کشور را به جایگاه واقعی خود برسانند و همزمان کاری کنند که برخی تفرقه افکنان که به فکر منافع صنف نیستند، خوشحال نشوند.
اعضای محترم صنف
ما نمایندگان شما در استان تهران متحدتر از هر روز دیگر معتقدیم که کارهای زیادی برای انجام دادن در راستای منافع شما داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که کارهای زمین مانده را انجام دهیم و به موضوعات اختلاف‌برانگیز و بی‌فایده هم نخواهیم پرداخت؛ ان شاءالله. و متعهد می‌شویم با نصرهای استانی مبتنی بر احترام متقابل و منافع صنف همکاری ‌کنیم و حق اعضای هیات مدیره تهران می‌دانیم که پس از ترمیم، نسبت به استیفای حقوق شما از راه‏های قانونی اقدام کنیم.
هیات مدیره نظام صنفی رایانه ای تهران

منبع : سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

  نظرات