بیانیه کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره تحولات اخیر علیه بیت‌کوین و رمزارزها

بیانیه کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

بیانیه کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره تحولات اخیر علیه بیت‌کوین و رمزارزها

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده نوبت دوم، چهارشنبه بیستم اسفندماه برگزار خواهد شد - وبسایت سانا سیستم

کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص تحولات اخیر علیه بیت‌کوین و رمزارزها بیانیه‌ای منشتر کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، کمیسیون فین‌تک این سازمان در خصوص تحولات اخیر علیه بیت‌کوین و رمزارزها بیانیه‌ای منشتر کرده است. متن کامل این بیانیه به این شرح است:

اخیرا به دلایل نامعلوم هجمه علیه فعالین رمزارزها بالا گرفته است. متاسفانه با استناد به موارد قانونی نامعلوم و کتمان همه فعالیت‌های رگولاتوری انجام شده در دنیا در این زمینه، برخی سعی در حذف هرگونه فعالیت قانونی در این حوزه دارند. این در حالی است که در شرایط فعلی کشور برخی فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با بیت‌کوین مانند ماینینگ، از جمله دریچه‌هایی بود که می‌شد از آن بهره‌برداری کرد و با تصمیم‌های اشتباه به فرصت از دست رفته تبدیل گشت.

فشارهای اخیر بر فعالین در صورتی که منجر به اقدامات شتابزده شود در نهایت نه تنها راه را برای رشد فعالیت‌های قانونی می‌بندد بلکه فعالیت‌های زیرزمینی را نیز افزایش می‌دهد. مهم‌ترین تهدید در زمینه دارایی‌های دیجیتال در دو موضوع خلاصه می‌شود، یکی رویکرد تقابلی حاکمیت و عدم تدوین چارچوب‌های دقیق و شفاف برای کنترل و بهره‌برداری از این حوزه و دوم افزایش کلاهبرداری‌ها در این فضا به دلیل سواد مالی پایین مردم.

کمیسیون فین‌تک سازمان نصر تهران از رگولاتورهای پولی و ارزی کشور و دیگر رگولاتورهای مرتبط درخواست می‏کند به جای اخذ تصمیم‌های ناگهانی با تدوین و انتشار قوانین مستند و مکتوب زمینه فعالیت‌های قانونی در این زمینه فراهم شود.

لازم به ذکر است کمیسیون فین‌تک در حال تدوین و انتشار فهرست فعالین اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال ایران است. همچنین این کمیسیون برای ساماندهی رمزارزها در اقتصاد دیجیتال و اقتصاد هوشمند و برای توسعه پایدار کشور، در راستای وظیفه و رسالت قانونی خود، پیشنهادهایی را آماده کرده که امید است به وضع و اجرای کارآمدتر و اثربخش‌تر تدابیر و تمهیدات حاکمیتی این حوزه کمک نماید؛ به دلیل طولانی شدن، این پیشنهادها ضمیمه این نامه آمده است.

منبع : سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

 

  نظرات