جلسه مشترک هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و هیات مدیره مپتا برگزار شد

جلسه مشترک هیات مدیره سازمان نظام صنفی

جلسه مشترک هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و هیات مدیره مپتا برگزار شد

جلسه مشترک هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و هیات مدیره مپتا برگزار شد - وبسایت سانا سیستم

صبحانه کاری مشترک هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات (مپتا) امروز صبح به دعوت سازمان نصر استان تهران در دبیرخانه این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌­ای استان تهران، صبحانه کاری مشترک هیات‌­مدیره این سازمان و اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات (مپتا) امروز صبح و به دعوت سازمان در محل دبیرخانه سازمان برگزار شد.

در این جلسه داود ادیب، فریبرز نژاددادگر، اسمعیل ثنایی، سادینا آبائی، محمد مقیم‌‏نژاد، صابر فیضی و مجید ذوقی از اعضای هیات­‌مدیره مپتا و حسین اسلامی، محمدعلی یوسفی‌­زاده، آزاد معروفی، فرهاد کرم­‌زاده و علی آذرکار از اعضای هیات‌­مدیره و دبیر سازمان نصر استان تهران حضور داشتند.

در ابتدای نشست حسین اسلامی، رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای استان تهران، ضمن خیر مقدم به مهمانان، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی بیشتر دیدگاه تخصصی و صنفی طرفین و همکاری بهتر در رفع مشکلات و موانع مشترک کسب‏‌وکار عنوان کرد.

  1. این نشست که با هدف ایجاد بستری برای تعامل بیشتر و بهتر تشکل­‌های بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد، طرفین موضوعات مشترکی را برای توسعه بازار این حوزه طرح و تلاش برای قانون­‌گذاری از طریق ایجاد هسته‌­های تنظیم‌­گری بر محور تشکل‏‌های بخش خصوصی این حوزه، تاکید کردند.
  2. حاضران بر ایجاد یک صدای واحد از تشکل­‌های بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور تعامل با دولت، به عنوان یک امر مهم مورد توجه قرار گرفت. نمایندگان دو تشکل خصوصی بر این باور بودند که با توجه به رشد سریع تحولات در حوزه دیجیتال، نقش این تشکل­‌ها می­‌تواند در هدایت سیاست‌­های کلان کشوری بسیار مهم و اثرگذار باشد.
  3. اسمعیل ثنایی به سابقه شکل‌­گیری کمیته سنا، و فعالیت­‌های اشاره کرد. آزاد معروفی نیز ضمن بیان سابقه تشکیل و ایجاد جلسات برگزار شده این کمیته، تاکید کرد که این کمیته توانسته در مدت کوتاهی فعالیت­‌های قابل توجهی را انجام دهد.
  4. داوود ادیب، رئیس هیات‏‌مدیره مپتا هم اظهار امیدواری کرد که کمیته سنا در سال آینده با همت و تلاش بتواند دامنه فعالیت­‌های خود را به حوزه مشترک دیگری (مانند تعرفه‌­گذاری خدمات جدید حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات) بسط و تعمیم دهد.

در پایان نیز مقرر شد جلسات بیشتری با حضور اعضای هیات‌‏مدیره طرفین به منظور طرح مسایل مشترک و برنامه‌‏ریزی برای ایفای نقش جدی‏تر بخش خصوصی در حوزه تنظیم‌‏گری و تصمیم‌‏سازی کلان فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شود.

منبع : سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

  نظرات