دوربین مداربسته آی پی تحت شبکه چیست ؟

دوربین مداربسته آی پی تحت شبکه چیست ؟

دوربین مداربسته آی پی تحت شبکه؟

دوربین های آی پی تحت شبکه دوربین های IP نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. امروزه بازارهای جهانی تمایل زیادی به دوربین های دیجیتالی نشان داده است. این دوربین ها همان گونه که از نامشان پیداست از امواج کاملا دیجیتالی برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کنند. یعنی برخلاف دوربین های آنالوگ، این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کنند.

دوربین مداربسته آی پی تحت شبکه چیست ؟

ضمن بکارگیری از امواج دیجیتال ، آنها تحت بستر POE برق را در بستر شبکه می فرستد و از کابل برق جداگانه فاکتور می گیرد. در واقع دوربین های مدار بسته IP با قابلیت POE تصویر ، صدا و برق را تنها از طریق همان کابل شبکه منتقل می کنند . که این یک مزیت برای سیستم تحت شبکه به شمار می رود شبکه کنترل و مرتبط می شوند. هر دوربین همانند یک وسیله در شبکه عمل می کند و به وسیله شناسه شبکه IP و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل می گردد.

این ویژگی تحت شبکه بودن در دوربین های مداربسته IP برای آنها مزایای زیادی را به همراه می آورد.

مزایای دوربین مدار بسته آی پی :

۱- کیفیت بالای تمام دیجیتالی امکان استفاده بهینه از کابلی های ارتباطی

۲-امکان ارتباط بیسیم با امنیت و کیفیت بالا

۳-امکان ارسال همزمان تصویر، صدا و برق در بستر شبکه

معایب دوربین مدار بسته آی پی :

قیمت بالای دوربین ها
محدودیت پهنای باند

برای ضبط تصاویر آنها دیگر نیازی به DVR نیست بلکه یک دستگاه که تنها ارتباط شبکه ای ایجاد کرده وداده های دوربین های آی پی را ذخیره کند کافی است. به همین دلیل مفهوم ضبط دیجیتال جای خود را به مفهوم کاربردی تر ضبط شبکه می دهد. دستگاه ضبط تصاویر دیحیتال بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد دوربین مداربسته تا آنجا نمود روشنی پیدا می کند که در پروژه های بزرگ بهینه سازی سیستم یک امتیاز محسوب می شود.

اینکه چگونه تصاویر با حداقل کابل ارتباطی و با بالاترین کیفیت ممکن به مرکز نظارتی منتقل شود تنها از سیستم های تحت بستر شبکه بر می آید. امروزه یکی از دقدقه های مردم، عدم تمایل به وجود هرگونه سیم ارتباطیست. به همین دلیل است که شرکت های جهان تمام تلاش خود را بر ارتباطات بیسیم متمرکز می کنند. در سیستم های مداربسته آنجا که نیاز به کابل ارتباطی است دوربین های تحت شبکه می توانند با ارتباطات سری و شبکه ای از افزایش تعداد سیم جلوگیری کنند.

 حال آنکه در بسیاری از مواقع در دوربین های تحت شبکه می توان از ارتباط کاملا بی سیم استفاده کرد. برخلاف دوربین های آنالوگ که نگرانی است ربوده شدن تصاویر توسط هر فرد مبتدی توسط دریافت امواج آنالوگ وجود داشت در سیستم های بستر شبکه امکان کد گذاری امنیت بالایی را برای آن فراهم می کند. ضمن اینکه ارتباط بیسیم دیجیتال و تحت شبکه بدون اقت کیفیت تصویر و صد است و امواج نویز بر کیفیت تصویر بی تاثیر است. بحث دوربین های تحت شبکه آی پی همسان با بحث بر سر شبکه های کامپیوتری بسیار گسترده و پیچیده است. اما ارتباط شبکه با دوربین های آی پی هر پیشرفت مرتبط با شبکه را نیر بر دوربین ها لحاظ می کند. از آن جمله می توان به یکی از آخرین پیشرفت های شبکه یعنی POWer OVe Ethernet یا به POEاختصار اشاره کرد که این قابلیت دوربین های آی پی را نیز شامل شده است.

  نظرات