دوربین مداربسته مناسب پارکینگ

دوربین مداربسته مناسب پارکینگ

دوربین مداربسته?

در شرایط فعلی، افزایش جمعیت در شهرها موجب افزایش چشمگیر اهمیت وجود پارکینگ ها و نظارت بر آنها با دوربین مداربسته نسبت به گذشته شده است. پارکینگ ها بهره وری های متفاوتی دارند که از مهمترین آنها می توان به پارکینگ مجتمع های تجاری اشاره کرد. پارکینگ مجتمع های مسکونی و پارکینگ های شهری نیز از دیگر کاربری های مهم پارکینگ ها در سطح شهر هستند که در راه مدیریت هر کدام، مشکلات مختلفی وجود دارد.

دوربین مداربسته مناسب پارکینگ

مهم ترین نکته ای که برای مجهز کردن پارکینگ ها به سیستم نظارت تصویری باید در نظر گرفت ، ثبت پلاک خودروهاست . اما شناسایی و کسب اطلاعات مهم دیگری از قبیل شناخت راننده ، سال ساخت و مدل خودرو و … نیز به همان میزان مهم است .

زمانی که برای پارکینگ های روباز یا فضاهای آزاد به فکر نصب دوربین مداربسته هستیم ، نور محیط مهم تر از رزولوشن خواهد بود. چرا که با تغییر شدت و زاویه تابش نور در روز و عمق نفوذ نور، تصاویر در خیلی از دوربین های مداربسته کمرنگ و یا رنگ و رو رفته دیده می شوند. اغلب در ورودی های یک یا دو خطه نیاز به پوشش میدان دیدی ۷.۵ متری(۲۵ فوت) خواهید داشت که از طریق دروبین مداربسته ای با رزولوشن ۱۰۸۰P می توان رزولوشن کافی برای تشخیص مدل و سال ساخت خودرو و تشخیص پلاک خودرو را داشته باشیم. ضمن اینکه جزئیات به شما امکان تشخیص چهره راننده در پشت شیشه های خودرو را در لحظه ورود می دهد.
بدلیل تولید نور قوی در چراغهای جلو و عقب خودرو، ثبت اطلاعات سال تولید و مدل خودرو و پلاکش در شب بدون استفاده از نور کافی بسیار سخت خواهد بود. اگر نیاز به ضبط تصاویر در شب دارید، پیشنهاد می کنیم بشکل ویژه از یک دوربین مداربسته مختص ضبط پلاک خودرو و یا از یک دوربین مداربسته مجهز به نور IR استفاده کنید. زیرا دوربین مداربسته معمولی بخاطر تفاوت نور در شب به مشکل خواهد خورد و احتمالا نیاز شما را برآورده نمی کند.
در بین دوربین های مدار بسته IR دار و مناسب جهت پارکینگها با پرتاب نور بالا ، می توان به دوربین های بولت تحت شبکه برند EverFocus و ازجمله مدل EZN۳۲۶۱ که از تکنولوژی خودکار IR در شب و عملکرد بالا در کنترل و کاهش نویز و ارائه طیف تصویری پویا بهره جسته اند ، اشاره کرد .

در مقاله ی بعدی از دوربین مارکت به بررسی دوربین مداربسته پلاک خوان خواهیم پرداخت .

برای امنیت بیشتر منزل خود میتوانید از دوربین مداربسته و درب ضد سرقت استفاده کنید .

  نظرات