دوربین مدار بسته دام DOME ( سقفی )

دوربین مدار بسته دام  DOME ( سقفی )

دوربین مدار بسته
دوربین مدار بسته دام  DOME ( سقفی )

دوربین های مدار بسته دارای انواع قالب ها وکیس های  مختلفی است که ما در این مقاله  به بررسی دوربین مدار بسته دام  DOME میپردازیم.

دوربین مداربسته DOME

دوربین مدار بسته دام اصولا به نوعی از دوربین مدار بسته گفته میشود که به صورت مستقیم و بدون دخالت پایه در محل مورد نظر نصب میشود  و در زاویه مورد نظر قرار میگیرد ، محل نصب اصولی این دوربین ها در مکان های مسقف میباشد که با توجه به دلایل مهمی مانند نفوذ پذیری اب وخاک ، ارتفاع نصب دوربین مدار بسته ،میزان دقت مورد نیاز و….   میتوان انوع دوربین مدار بسته دام را مورد استفاده قرار داد .

شکل ظاهری این دوربین به صورت نیم دایره و اصطلاحا گنبدی شکل است که اکثرا به صورت لنز ثابت میباشد و زاویه دیدی حدودا ۸۰-۹۰ درجه را پوشش میدهد  اما نوعی دوربین مداربسته دام نیز وجود دارند که لنز آن متغییر است که زاویه ای بین ۲۵-۱۲۰ درجه را پوشش میدهد و در دو نوع تنظیم دستی (وریفوکال) و تنظیم الکترونیکی (موتورایز) موجود است . نوع دیگری دورین مداربسته dome وجود دارد که دارای  قابلیت چرخش است و در تمام زوایا به صورت ۳۶۰ درجه افقی و ۹۰ درجه عمودی  چرخش دارد و زاویه دید آن نیز متغییر است که به اسم دوربین مداربسته اسپبد دام نام گذاری شده است

انوع دوربین مدار بسته دام از لحاظ جنس بدنه

دوربین مداربسته دام فلزی  :

این نوع دوربین دارای بدنه فلزی میاشد و در برابر صدمات فیزیکی استحکام بیشتری دارد اما طبیعتا بدنه فلزی در دوربین مدار بسته دان سبب بالا رفتن قیمت آن میشود

دوربین مداربسته دام پلاستیکی :

بدنه این نوع دوربین مدار بسته از جنس پلاستیک میباشد اما با توجه به این برای ساخت اکثر دوربین های مدار بسته از پلاستیک مرغوب استفاده میشود دارای استحکام نسبتا بالایی هستند و برای محیط های داخلی با توجه به قیمت مناسب تر گزینه خوبی هستند

بر خلاف تصور اکثر مردم که حتما دوربین مدار بسته دام ضد آب نیست و در محیط های بیرونی قابل استفاده نمیباشد انواعی از دوربین مدار بسته دام وجود دارد که دارای استاندارد های نفوذ پذیری بالا مانند IP66  و IP67 میباشد و میتوان با خیال راحت در محیط های بیرونی و در معرض باران و گرد و خام نصب گردد .

نوعی دیگری از دوربین مدار بسته دام وجود دارد که به آن  موتورایز می گویند این نوع دوربین مدار بسته دارای لنز متغیر است و زاویه دید آن توسط دستگاه مرکزی و همچنین از راه دور قابل تغییر است .

قیمت دوربین مدار بسته دام

قیمت دوربین مدار بسته دام در بازار با توجه به کیفیت تصویر ، جنس بدنه ، برند آن  و … متغییر است و با توجه به محیط نصب ، کاربرد و نیاز مشتری باید سعی شود بهترین گزینه انتخاب شود که ما در دوربین مارکت با کارشناسان مجرب خود آماده مشاوره و پاسخ به سوالات شما هستیم .

منبع : دوربین مارکت

  نظرات