دوربین مدار بسته دید در شب رنگی

دوربین مدار بسته دید در شب رنگی

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته دید در شب رنگی

دوربین مدار بسته دید در شب رنگی چیست ؟

 در ابتدا با ید بدانیم دوربین مدار بسته از زمان تولید برای محیط هایی طراحی گردید که بتواند تصاویر را ذخیره نماید. ولی در شب دوربین های مدار بسته دارای مشکل بودند و نمیتوانستند محیط اطراف و تحت پوشش خود را در شب به وضوح روز نمایش دهد. با پیشرفت تکنولوژی این مشکل برطرف گردید تا دوربین مدار بسته برای شب هم کارایی لازم را داشته باشد.

تکنولوژی دید در شب در دوربین های مداربسته به چند دسته تقسیم می گردند که در شرح به توضیحاتی پیرامون این مدل دوربین های مداربسته می پردازیم.

دوربین مدار بسته دید در شب با استفاده از دیافراگم

در دوربین های مداربسته برای رفع مشکل دید در شب از تکنولوژی دیافراگم استفاده گردید. به این صورت که با  گشودگی دیافراگم و جذب نور محیط می توان وضوح تصویر را در تاریکی دریافت نمود. این تکنولوژی در دوربین های موبایل نیز استفاده می گردد. دیافراگم وسیله ای است در دوربین مدار بسته که مابین لنز و سنسور قرار گرفته و باعث تنظیم نور می گردد.

فواید استفاده از دیافراگم

عدم دیده شدن دوربین مداربسته به علت سخت افزاری بودن عملکرد دیافراگم

دید در شب رنگی و محدود به فاصله نور محیط

ضعف استفاده از عملکرد دیافراگم

عدم فوکوس دوربین در تاریکی مطلق و دریافت تصویر

پایین امدن فریم های دوربین با تاریکی مطلق

دوربین مدار بسته دید در شب با استفاده از مادون قرمز IR

تکنولوژی بعدی که برای دید در شب در دوربین های مدار بسته به کار برده شد مادون قرمز بود که در تاریکی ، مادون قرمز دوربین روشن می گردد و قطعه، ای ار کات (IRCUT) با فعال شدن ، جهت عدم بازگشت نور و قرمز شدن تصویر باعث می گردد تا تصاویر در شب به صورت سیاه و سفید و با وضوح بالا قابل دریافت باشد.

و این تکنولوژی تقریبا در همه دوربین های موجود در بازار قرار گرفته است. واین تکنولوژی بسته به نوع لنز دوربین و کیفیت دوربین دارای پردازشگر های متفاوت در شب و با فواصل مختلف می باشد و می توان گفت فاصله دید دوربین در تاریکی مطلق از ۱۰ متر به بالا آغاز می گردد.

فواید استفاده از دید در شب مادون قرمز

دید در شب و قیمت مناسب برای دوربین های مدار بسته

وجود تصویر وضوح در تاریکی مطلق

ضعف دید در شب با مادون قرمز

دید در شب در این روش به صورت سیاه و سفید می باشد

 عدم عبور نور مادون قرمز از شیشه و تشخیص رنگ ها

نمایان شدن محل دوربین به علت روشن بودن مادون قرمز

دوربین مدار بسته دید در شب رنگی با استفاده از تکنولوژی استارلایت

نحوه عملکرد دوربین مدار بسته استار لایت را می توان به شرح زیر توضیح داد. همانگونه که در بالا گفته شد دوربین مداربسته برای عملکرد مناسب در شب  نیاز به نور محیط یا بالا بردن حسلسیت سنسور  می باشد. اما با پیشرفت تکنولوژی شرکت سونی موفق به تولید سنسور هایی شد که می توانست در کمترین نور یا بدون نور تصاویر را به صورت رنگی نمایش دهد.

نحوه عملکرد این دوربین مدار بسته استار لایت به این گونه طراحی گردیده است که چشم انسان قادر است وضوح تصویر در ۰.۲ lux را مشاهده نماید. ولی با کمک تکنولوژی و برتری شرکت سونی در تولید این نوع سنسور های دوربین مدار بسته star light  تصویر در نور کم ۰ lux هم می تواند  تصاویر رنگی و با کیفیت را انتقال دهد. به طور ساده می توان گفت دیافراگم در دوربین مدار بسته دید در شب رنگی کاملا باز است و نزدیک به یک می باشد.و در این حالت شاتر دوربین مدار بسته با سرعت پایین تر تصویر برداری می نماید.

برند های معتبر دنیا مانند داهوا و هایک ویژن موفق به تولید این دوربین مدار بسته star light در مدل های HD  و IP گردیده است.

دوربین مدار بسته دید در شب رنگی با تکنولوژی شارپ

شرکت شارپ توانسته است با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز و ماورا بنفش در تاریکی مطلق تصویر با کیفیت و رنگی با وضوح بالا را باز تولید نماید روش این مدل دوربین مدار بسته دید در شب رنگی به این گونه می باشد که ابتدا نور مادون قرمز در فضا و محیط مورد نظر پخش و بازگشت تصویر با نور ماورا بنفش طیف رنگ ها را تحیلیل و به سنسور های دوربین مدار بسته منتقل می نماید و تصویر نهایی رنگی می شود. اما به علت بالا بودن قیمت این تکنولوژی هنوز تا فراگیر شدن آن فاصله بسیاری می باشد. در این روش رنگ ها با واقعیت خود فاصله زیادی دارد.و می توان گفت تصاویر کمی مصنوعی به  نظر می آید.

در بالا مدل های مختلف دوربین مدار بسته دید در شب رنگی و سیا ه وسفید و شارپ مورد تحلیل قرار گرفت. کابران گرامی در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی تماس حاصل فرمایند.

گروه دوربین مارکت با سابقه ای ده ساله در زمینه فروش دوربین مدار بسته ، مشاوره ، طراحی ، و اجرا با افتخار آماده ارائه خدمات با گارانتی محصولات جهت اطمینان شما مشتریان گرامی میباشد.

منبع : دوربین مارکت

  نظرات