دومین رویداد ارائه مشاوره به کسب‌وکار برگزار شد

 ارائه مشاوره به کسب‌وکار

دومین رویداد ارائه مشاوره به کسب‌وکار برگزار شد

دومین رویداد ارائه مشاوره به کسب‌وکار برگزار شد - وبسایت ساناسیستم

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، دومین رویداد مشاوره به کسب‌وکار طی هفته گذشته و به‌صورت مجازی، برگزار شد.

در این رویداد که توسط کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران و با مشارکت تشکل‏‌های عضو آن ازجمله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد، وبینارهایی با موضوع‌ عمومی «حفظ و توسعه بنگاه‌های بخش خصوصی در شرایط کنونی» و موضوعات تخصصی «مدیریت سرمایه‌های انسانی»، «تحول دیجیتال و هوشمندسازی کسب‌وکار»، «امور بیمه و مالیات» و «مالی و تأمین سرمایه» ارائه شدند.

در اولین روز رویداد، شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۱؛ در پنل عمومی افتتاحیه همایش، سعید امامی رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای پیشرفته سازمانی نصر تهران، در سخنرانی خود با عنوان «پیش به‌سوی تحول دیجیتال در صنعت» به ضرورت تحول دیجیتال در صنعت و نیز ایجاد همسویی بین همه بخش‏‌ها برای تحقق این امر اشاره کرد. او با تأکید بر اینکه بدون تفکر سیستمی، فرآیندگرایی و استفاده صحیح و اثربخش از فناوری‌های نوین، خصوصاً فناوری‌‏های نسل چهارم، کسب موفقیت و توسعه پایدار امکان‌‏پذیر نیست، به بیان رویکردهای تحول دیجیتال و نقش بخش خصوصی در این حوزه پرداخت.

همچنین در چهارمین روز رویداد، سه‌‏شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۴؛ پنل «تحول دیجیتال و هوشمندسازی کسب‌وکار» که با همت اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برنامه‌‏ریزی شده بود، با سخنرانی نمایندگان این سازمان برگزار شد.

در ابتدا حمید بهنگار عضو کمیسیون‌های «اینترنت اشیا و داده‌های عظیم» و مسئول «کارگروه هوشمندسازی کشاورزی» سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در سخنرانی خود با عنوان «تجارب هوشمند‌سازی در بخش کشاورزی» ضمن بیان نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه بخش کشاورزی و معرفی عوامل مؤثر بر توسعه هوشمندسازی کشاورزی، به عوامل موفقیت پروژه‏‌های کشاورزی هوشمند اشاره و نمونه‌‏هایی عملی را در این خصوص برشمرد. بهنگار تأکید کرد با توجه به اهمیت موضوع امنیت غذایی، هوشمندسازی تنها راه موفقیت فعالان حوزه کشاورزی است و ما در آینده یا کشاورزی هوشمند داریم یا اصلاً کشاورزی نداریم.

سخنران بعدی، مرتضی جوان بود که در سخنرانی خود با عنوان «هوشمندسازی داده‏‌ها» به روند رو به رشد شرکت‌های داده­‌محور و پراکندگی آن‏ها در صنایع مختلف اشاره کرد. همچنین برخی نمونه‏‌های عملی استفاده از داده‏‌ها برای بهبود کسب‌‏وکار در حوزه‏‌های انرژی، بازرگانی، احراز هویت و حمل‏‌ونقل مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصل از هر یک در بهبود فرآیندها، افزایش فروش یا کاهش هزینه‌‏ها ارائه شد. ازجمله نکات مطرح‌شده در این ارائه می‌­توان به حجم بازار ناشی از هوشمندسازی اشاره کرد که برای مثال در ایران درنتیجه استفاده غیرهوشمند از انرژی به ازای هر واحد مصرف انرژی منجر به ۱۴۰۰ دلار تولید ناخالص داخلی می­‌شود؛ ولی در اروپا این عدد ۱۲ هزار دلار به ازای هر واحد مصرف انرژی است. در ادامه به مقدار بسیار پایین شاخص داده­‌های باز در کشور به‌عنوان مانعی برای هوشمندسازی و همچنین به‌عنوان مطالبه مهم مردم و بخش خصوصی از سازمان­‌های دولتی اشاره شد که لازم است به‌صورت جدی موضوع آزادرسانی داده­‌ها پیگیری شود.

سخنران پایانی پنل، سید جعفر سیدی عضو کمیسیون‌ «نرم‌افزارهای پیشرفته سازمانی» و «کارگروه تحول دیجیتال دولت» سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای استان تهران بود که به ضرورت شکل‌‏گیری انقلاب صنعتی ۴.۰ در ایران پرداخت و الزامات و نیازمندی‏‌های آن را برشمرد. سپس ضمن معرفی فناوری‌های توانمندساز و دستاوردهای مورد انتظار و چگونگی ارزیابی آمادگی و تعیین نقشه‌راه، به شرح برخی مفاهیم مربوطه پرداخت و سناریوهای کاربردی و مدل‌های کسب‌وکاری جدید را معرفی کرد.

این پنل با پرسش و پاسخ شرکت‏‌کنندگان پایان یافت.

منبع : انجمن صنفی

  نظرات