شرکت‌های قدرتمند در تجهیزات شبکه‌های سازمانی ۲۰۲۱

شرکت‌های قدرتمند در تجهیزات شبکه‌های سازمانی ۲۰۲۱

شرکت‌های قدرتمند در تجهیزات شبکه‌های سازمانی ۲۰۲۱

شرکت‌های قدرتمند در تجهیزات شبکه‌های سازمانی 2021

با شروع همه‌گیری کووید ۱۹ به طور ناگهانی استقبال از کار راه دور گسترش یافت و کسب‌وکارها و سازمان‌ها بسترهای خود را به فضای ابری منتقل کردند و موضوع دسترسی ایمن از راه دور حیاتی شد. این امر شبکه‌های سازمانی را برای همیشه تغییر داده است. سال گذشته ۱۰ شرکت برتر و قدرتمند در حوزه شبکه‌های سازمانی را معرفی کردیم، امسال نیز می‌خواهیم شرکتهای قدرتمند سال ۲۰۲۱ را که تفاوت‌هایی با لیست قبلی دارد به حضورتان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارها به دنبال توسعه و استقرار فن آوری های جدید مانند SASE هستند تا بتوانند شبکه و امنیت لبه را در یک سیستم‌عامل قابل‌کنترل تلفیق کنند. رویکرد اعتماد صفر در دسترسی به شبکه توسط کاربران بسیار موردتوجه قرار گرفته است زیرا شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال روش مؤثرتری برای مبارزه با حملات سایبری هستند. شرکت‌های فعال در حوزه شبکه و امنیت در حال ورود به مرزهای یکدیگر هستند و تقریباً در سعی می‌کنند در هر دو حوزه متخصص و کارآمد باشند.

سیسکو جلودار در SASE، رویکردهای اعتماد صفر، اینترنت اشیا و NAAS

هیچ سازمانی نتوانسته است سیسکو را به‌عنوان بخش مرکزی شبکه خود و تأمین‌کننده اصلی تجهیزات شبکه از سازمان خود بیرون کند. راهکارهای جامع سیسکو در همه بخش‌ها سازمان‌ها را مجبور می‌کند همیشه از سیسکو به‌عنوان یک راهکار اصلی استفاده کنند. در راهکار SASE سیسکو یک راهکار باندل و ادغام شده با دیگر تکنولوژی‌ها مانند سیسکو Meraki برای تکنولوژی SD-WAN یا شبکه گسترده نرم‌افزار محور ارائه می‌دهد. AnyConnect یک راهکار برای دسترسی از راه دور و Duo برای رویکردهای امنیتی Zero Trust توسط سیسکو ارائه می‌شود. در مورد شبکه به‌عنوان سرویس سیسکو اخیراً سرویس NaaS مبتنی بر اشتراک را به نام Cisco Plus راه‌اندازی کرده است. اینترنت اشیا  سیسکو که با سیستم‌عامل Cisco Kinetic پوشش داده شده است. سیسکو همچنان رهبر بازار در بخش‌های اصلی شبکه مانند سوئیچ اترنت است.  البته بیماری همه‌گیر کرونا درآمد سوئیچ سال ۲۰۲۰ سیسکو را تقریباً ۱۰٪ کاهش داد، اما طبق اطلاعات IDC هنوز ۳۹٪ سهم بازار به‌عنوان پیشرو بازار در اختیار سیسکو است. به‌عنوان مقایسه، جونیپر دارای ۳ درصد سهم بازار است.

عامل پیش‌برنده : سیسکو خیلی دیر به فکر خرید افتاده است. خریدهای اخیر سیسکو شامل Fluidmesh در اینترنت اشیا بخش صنعتی و وسایل نقلیه متصل به اینترنت، Kenna Security (مدیریت آسیب‌پذیری) و Sedona Systems (شبکه نرم‌افزار محور) هستند.

زبان اعداد : ۱۲.۸ میلیارد دلار: سیسکو درآمد فصل سوم  را ۱۲.۸ میلیارد دلار اعلام کرد، که با رشد قابل‌توجه در بخش امنیت (۱۳٪ افزایش)، سیستم‌عامل‌های زیرساخت (۶٪ افزایش) و اپلیکیشن‌ها (۵٪ افزایش) به‌طورکلی ۷٪ افزایش داشته است.

چشم‌انداز : همان‌طور که شرکت‌ها مدل‌های تجاری خلاقانه خاص خود را در جهان پس از همه‌گیری کووید ۱۹ ابداع می‌کنند ، انتظار می‌رود هزینه‌های فناوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف IoT ، SASE و Zero Trust در میان سه بخش برتر در صرف هزینه‌ها باشد. با ارائه سبد گسترده‌ای از سخت‌افزار ، نرم‌افزار و خدمات، سیسکو در موقعیت خوبی قرار دارد.

VMWARE آماده نوآوری و رشد

VMware با موفقیت سبد محصولات خود را از مجازی‌سازی سرور به کانتینرها، امنیت، مهاجرت ابری، مدیریت فضای ابری، مدیریت نقاط پایانی، SD-WAN ، زیرساخت‌های هایپرکانورجنس یا فوق همگرا و شبکه‌های پیشرفته گسترش داده است. چند ماه گذشته برای VMware بسیار پرحادثه و پر خبر بوده است. در ژانویه، مدیرعامل شرکت پت گلسینگر پس از ۱۰ سال هدایت شرکت را واگذار کرد و به Intel بازگشت، جایی که قبلاً ۳۰ سال در آنجا کار کرده بود ( اگرچه به نظر نمی‌رسد آن‌قدر پیر باشد که بتواند این مدت در صنعت آی‌تی بوده باشد ). در ماه آوریل، دل یک بمب خبری را پرتاب کرد و اعلام نمود که در حال چرخش و واگذاری VMware است.

عامل پیش‌برنده : تبدیل‌شدن دوباره به یک شرکت مستقل احتمالاً حرکتی قدرتمند برای VMware است که او را مجبور می‌کند با EMC و Dell رقابت و همکاری کند، درعین‌حال تلاش می‌کند تا به‌عنوان یک شرکت مبتکر راه خود را مستقلاً ادامه دهد.

چشم‌انداز : درحالی‌که VMware و Dell به همکاری نزدیک خود ادامه خواهند داد، تحلیلگران می‌گویند این اسپین آف باعث می‌شود تا VMware چابک‌تر شود و افزایش سطح استقلال به آن امکان می‌دهد تا به طور بالقوه با رقبای Dell معامله کند.

آریستا و هدف قراردادن بازار ابری با شبکه و امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی

آریستا می‌داند که گرفتن سهم بازار از سیسکو در بازار سوئیچینگ پرسرعت و وابستگی بیش از حد به درآمد فیسبوک و مایکروسافت ، یک استراتژی برنده برای رشد پایدار در طول زمان طولانی نیست. این شرکت در حال تنوع‌بخشی در سبد محصولات خود، هدف‌گیری بازار سوئیچینگ campus، ارائه راهکارهای مدیریت شبکه و تمرکز بر راهکارهای امنیتی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی است. آریستا اخیراً راهکار Zero Trust خود را بر اساس تقسیم‌بندی شبکه رونمایی کرده است. آریستا در حال معرفی خود به‌عنوان یک شرکت در زمینه محصولات شبکه مبتنی بر هوش مصنوعی است.

عامل پیش‌برنده : خریداری Awake Security که امکان شناسایی تهدیدهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای شبکه‌های IOT  فراهم می‌کند.

زبان اعداد : سهم آریستا در بازار سوئیچ‌های شبکه پرسرعت از ۳.۵ درصد به ۱۶.۳ درصد رسیده است.

چشم‌انداز : تحت هدایت و مدیریت مداوم Jayshree Ullal ، یکی از معدود زنان مدیرعامل در صنعت فناوری اطلاعات، آریستا در دوران پندمی خوب ظاهر شده است. این شرکت از رشد ۲۷ درصدی درآمد سه‌ماهه اول و سود عملیاتی نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار خبر داده است. آریستا با تمرکز بر محصولات شبکه و امنیت مجهز به هوش مصنوعی به‌خوبی عمل می‌کند.

HPE / ARUBA رهبری در راهکارهای SASE را به دست می‌آورد

HPE’s Aruba مجموعه قدرتمندی از راهکارها و محصولات را برای شرکت‌هایی که نیاز به شبکه‌های سیمی و بی‌سیم، زیرساخت‌های لبه‌ای و دسترسی ابری برای دفاتر شعبات و کارکنان از راه دور دارند با شیوه‌های خودکار و ایمن ارائه کرده است. در همین حال HPE در حال پیشبرد راهکار GreenLake on-prem خود و که یک راهکار مبتنی بر مصرف است و قصد دارد تا سال آینده همه خدمات و محصولات خود را از طریق GreenLake  ارائه دهد.

نیروی پیش‌برنده : خرید راهکار SD-WAN  Powerhouse Silver Pack برای مقابله با سیسکو

چشم‌انداز : بر اساس گزارش‌های جدید، آروبا با ادغام فناوری Silver Peak در محصولات خود ، در قامت یک رهبر در بازار در حال ظهور SASE  ظاهر شده است. HPE در آخرین گزارش درآمد خود گفته است که درآمد راهکارهای هوشمند لبه‌ای آروبا ۸۰۶ میلیون دلار بوده که ۱۲ درصد نسبت به سال دیگر افزایش داشته است.

  • EXTREME NETWORKS ادغام خریدها و مالکیت‌ها برای موفقیت آینده

Extreme Networks بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ شروع به خریدهایی نمود. Zebra Technologies for WLAN، تجهیزات شبکه Avaya، تجهیزات سوئیچینگ Brocade ،Aerohive Wi-Fi 6، نرم‌افزار SD-WAN و خدمات و راهکارهای مدیریت ابری. طبق گفته گارتنر، Extreme  با موفقیت و با ادغام راهکارهای خریداری شده به‌سوی یک آینده روشن گام برمی‌دارد. گارتنر می‌گوید Extreme مجموعه‌ای گسترده از نرم‌افزارها و برنامه‌های تحت شبکه مدیریتی ابری را همراه با تجهیزات سوئیچینگ و محصولات WLAN ارائه می‌دهد.

نیروی پیش‌برنده:  اصول اصلی اعلام شده توسط این شرکت، ارتباطات توزیع شده، ابر مقیاس‌پذیر و یک تجربه کاربری مشتری‌محور است.

زبان آمار: ۱۲۲ درصد رشد سالیانه برای سرویس اشتراک ExtremeCloud

چشم‌انداز: درآمد سه‌ماهه آخر این شرکت ۲۱٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این شرکت امیدوار است در فضای بعد از کرونا و توسعه نیازهای خدمات ابری، جایگاه بهتری بیابد.

 

  نظرات