مزایای VoIP نسبت به تلفن سانترال چیست ؟-بخش سوم

مزایای VoIP نسبت به تلفن سانترال چیست ؟-بخش سوم

مزایای VoIP نسبت به تلفن سانترال چیست ؟-بخش سوم

مزایای VoIP نسبت به تلفن سانترال چیست ؟-بخش سوم

قابلیت افزایش ظرفیت

در VoIP افزایش خطوط تلفن و شماره های داخلی بدون هزینه های گزاف امکان پذیر می باشد . از آنجایی که اضافه کردن بسیاری از امکانات و قابلیت های پیشرفته در این سیستم به صورت نرم افزاری صورت می گیرد انجام آنها بسیار ساده تر از سیستم های نسل قدیم می باشد . برای مثال اضافه کردن داخلی در این سیستم به صورت نامحدود و بسیار ساده امکان پذیر است بنابراین زمانی که کارمندی به شرکت اضافه می شود فقط مستلزم خرید یک دستگاه تلفن IP هستید و یا می توانید از تلفن های نرم افزاری استفاده نمایید که نسخه های رایگان آن نیز موجود است.در سانترال های سنتی اضافه کردن داخلی محدود به پورت های فیزیکی موجود در سانترال می باشد و اغلب اضافه کردن خطوط تلفن ورودی و یا داخلی های بیشتر نیازمند ماژول های سخت افزاری گران قیمتی است. در بعضی از حالت ها نیاز به خرید یک سیستم تلفنی کاملا جدید می باشد.

 امکان انتقال شماره تلفن داخلی

بسیاری از پرسنل در یک شرکت علاقه مندند در صورت جابجایی حتی به صورت موقت شماره تلفن داخلی خود را به همراه داشته باشند . با استفاده از سیستم VoIP  هر کاربر به سادگی می تواند شماره داخلی خود را به میز کار جدیدش منتقل نماید . این اتفاق بدون هیچ گونه تغییری در سیستم تلفنی اتفاق می افتد . کاربران در حین جابجایی نیز می توانند شماره داخلی خود را حفظ کنند . زمانی که یک کارمند لازم است که امور کاری خود را در منزل و یا هر مکان دیگری به غیر از میز کار خود پی گیری کند ، به راحتی می تواند تلفن نرم افزاری خود را راه اندازی نماید و به تماس های وارده به داخلی خود ، همانطور که پشت میزکارش بود ، پاسخ گوید . در حقیقت به خاطر خصوصیات پروتکل SIP ، تماس ها در تمام نقاط دنیا قابل دریافت هستند .همچنین در صورت جابه جایی به اتاقی دیگر هر کاربر می تواند تلفن خود به محل جدید منتقل کند و همان شماره داخلی خود را داشته باشد. همچنین می توان شماره داخلی هر تلفن را به راحتی و در زمانی کمتر از یک دقیقه به شماره دلخواه تغییر داد .

متاسفانه در سیستم های تلفن قدیمی این کار مستلزم تغییرات زمان بر و نصب مجدد آن شماره داخلی می باشد و تغییر در پورتهای فیزیکی و جا به جایی سیم ها می باشد .

صندوق صوتی- Voice Mail

در سیستم های تلفنی ویپ امکان گذاشتن پیام صوتی برای کاربرانی که در دسترس نیستند می باشد . این فایل صوتی در سرور ذخیره می شود و امکان گوش دادن به این پیام در آینده وجود دارد . همچنین می توان تنظمیاتی انجام داد که فایل صوتی برای شما ایمیل شود .این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد .

سیستم گزارش گیری

در سیستم های تلفنی ویپ تمامی تماس ها ، اعم از تماس های داخلی ، خروجی و ورودی ثبت می شود و می توان گزارش گیری کاملی را برای تماس ها در اختیار داشت . همچنین امکان جستجو بر اساس تاریخ ، داخلی و … وجود دارد .

همان طوری که تماس ها ثبت می شود امکان ضبط تمامی مکالمات بدون احتیاج به سخت افزاری جداگانه وجود دارد.این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

تماس تصویری

بعضی از تلفن های تحت شبکه امکان ارتباط تصویری از طریق شبکه IP را برای شما فراهم می کند .این امکان در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

صف انتظار

در سیستم های تلفنی تحت شبکه زمانی که تماس های ورودی از تعداد اپراتورهای پاسخگو بیشتر باشد ناگزیر تعدادی از تماس ها از دست می رود . برای از دست ندادن تماس ها می توان صف انتظار ایجاد کرد و زمانی که تمام اپراتورها مشغول باشند تماس های ورودی در صف قرار می گیرند در این صورت تماسی از دست داده نمی شود .
امکان ایجاد صف تماس در سانترال های آنالوگ وجود ندارد.

  نظرات