معرفی انواع سرورهای HPE

معرفی انواع سرورهای HPE

معرفی انواع سرورهای HPE

 سرور چیست؟

سرورها به کامپیوترهایی اطلاق می شوند که به اینترنت وصل می باشند و همیشه روشن و آماده به کار هستند و آماده دریافت در خواست از دیگر کامپیوترها و همچنین آماده ارسال پاسخ به آن در خواست می باشند. هدف از استفاده به این شکل از کامپیوترها به اشتراک گذاشتن منابع سخت افزاری و نرم افزاری می باشد.کامپیوتر اصلی که نام آن سرور می باشد باید همیشه نام مخصوص به خود را دارا باشد.اگر سرورها تنها با یک شبکه و تعداد محدودی کامپیوتر در ارتباط باشند به آن سرور تحت شبکه گفته می شود و در صورتی تبدیل به گروهی از کامپیوترهای متصل به اینترنت باشند،به سرورهای اینترنتی معروف می شوند.این مجموعه از تعداد بسیار زیادی کامپیوتر همیشه روشن و همیشه در دسترس از طریق اینترنت می باشند.آنها وظیفه دارند در هر ساعتی از شبانه روز،اطلاعاتی را بر پهنای اینترنت جستجو می شوند را در اختیار کاربران قرار دهند.

انواع سرورهای HPE

زمانی که از سرورهای قدرتمند سخن به میان می آید بی شک نام شرکت HPE نامی معتبر و خوش آوازه به حساب می آید.شرکت HPE علاوه بر سرورهای گوناگون،انواعی از ذخیره سازها،تجهیزات شبکه و دیتاسنتر را به بازار عرضه نموده است.

 معرفی انواع سرورهای HPE

HPE APOLLO

این نوع از سرورها برای محاسبات پردازش های بزرگ (HPC)  و جریان های تحلیل داده های پیچیده بهینه سازی شده اند.

Hpe superdome flex

این سرور HP از معماری ماژولار و موازی شده برای رشد در فضای کوچک استفاده می کند.در واقع روی کار آمدن این سرورها نقطه عطفی برای سرعت بخشیدن به تحلیل داده  ها،هوش مصنوعی و محاسبات عملکردی می باشند.

Hpe synergy

اینان یک زیر ساخت از سرورهای بلید ترکیب پذیر که توانایی کار در هر محیط و شرایط کاری ابری هیبریدی را دارا هستند.

Hpe simlivity

یک پلتفرم بسیار همگرا در گرید سازمانی که توانایی کمک به عملکرد نرم افزارها و پیوستگی،کارایی،پشتیبان گیری و بهبود ماشین های مجازی را دارا می باشد.

Hpe proliant dl

سرورهای بهینه سازی شده برای رک.مطابق با استانداردهای امنیتی سرورهای صنعتی (مشهورترین سرورها) هستند.

Hpe edgeline

تمام ساختارهای OT و IT در سطح کلاس سازمانی را در ترکیب خود دارد.این نوع از سیستم با امکاناتی که دارد می تواند بهترین و پیشرفته ترین محاسبات را به ما ارائه دهد.

Hpe cloudline

یک زیر ساخت با طراحی انعطاف پذیر و آزاد برای دیتا سنترهای ابری

Hpe proliant ml

از نوع سرورهای ایستاده (tower) برای کسب و کارهای متوسط و کوچک.این سرورها به راحتی با زیر ساخت های ابری هیبریدی و یا داخلی شما کار می کنند.

Hpe composable rack

یک پلتفرم ابری هیبریدی با طراحی باز و انعطاف پذیر که امکان تطابق پذیری در مقیاس رک را دارد و می تواند پردازش ابری را در شبکه های محلی اجرا کند.

Proliant blade

این سرورها بسیار شبیه proliant dl می باشند.تفاوت آنها با مدل proliant dl در آن است که به صورت عمودی در رک قرار می گیرند.فضای کمی می گیرند،در نتیجه تعداد زیادی از سرورها و تجهیزات شبکه را می توان در فضای کمی جای داد.

به طور کلی نیاز هایی که درhp مد نظر قرار می گیرند سه چیز است:

۱-تعداد کاربر

۲-قدرت پردازش

۳-حجم پردازش خواسته شده و مورد نیاز

در صورتی که سر شما شلوغ است و تعداد کاربران زیادتری دارید بهتر است یا به سراغ سرورهای سری proliant ml بروید یا از سری proliant dl بروید.

سرورهای proliant dl hp

*این سرورها بسیار قوی تر از مدلهای دیگر می باشند.این سرور ها در رک نصب می شوند به همین دلیل به سرورهای رکمونت نیز معروفند.مدلهای dl  proliant از طیف گسترده ای از سرورها و نسل های سرور تشکیل شده اند. از جمله سرورهای سری dl می توان به مدلهای سری،dl 700،dl 100،dl 300،dl 500 ،dl 900.لازم به ذکر است که سری dl 380  و dl 360  به عنوان پر فروشترین ها در ایران هستند.این دو از دو و چهار پردازنده و همچنین داشتن بیست و چهار تا نود و شش اسلات رم از قدرت بسیار فوق العاده ایی برای پردازش و ارائه خدمات به کاربران برخوردار می باشند.سرورهای رکمونت تمامی قدرت سرورهای دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهند.امکان نصب تمامی قطعات سخت افزاری برای افزایش توان و امنیت یا ذخیره سازی را دارا می باشند.درحقیقت از آخرین فناوری های سخت افزاری شرکت hpe  پشتیبانی می کنند.

محاسبات با کارایی بالا در طراحی مقرون به صرفه و متراکم.

سری p hp proliant dl30

سرور رک استاندارد با عملکرد و تطابق پذیری

سری hp proliant dl 300e

سرور رک و دارای کاربردی آسان

سری hp proliant dl500

سرورهایی در مقیاس بزرگ و محاسبات فشرده

*سرورهای سری proliant dl علاوه بر سیستم عاملهای شرکت hpe  اقابلیت اجرا بر روی سیستم عامل شرکت مایکروسافت و linux را نیز دارند.

*سرورهای proliant dl در بین بقیه سرورها از فروش بالایی برخوردارند.در بخش گسترده ای از صنایع و شرکت های خدماتی به عنوان بهترین سرورها در راه اندازی شبکه ها به حساب می آیند.

*سرورهای proliant dl امکانات نرم افزاری بسیار خوبی در زمینه های مدیریت،نظارت ،امنیت و ذخیره سازی در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

سرور hp proliant dl380p gb

این سرورها از نسل هشتم سری سرورهای ۲u و دارای ۲ سوکت cpu است. رید کنترلر آن بطور پیشفرض smart array p420i می باشد که قابلیت نصب کش نوع fbwc را نیز دارد.dl380pgen8 برحسب نیاز می تواند از دونوع فرمت سایز هارد سرور  برحسب نیاز می تواند از دونوع فرمت سایز هارد سرور sff و lff پشتیبانی نماید.افزایش انعطاف پذیری در پیکر بندی،کارایی بالا و طراحی بر اساس افزایش بازدهی در مصرف انرژی،این سرور را به انتخابی مناسب برای یک کسب وکارمحیط های دیتاسنتر تبدیل کرده است.

بررسی سخت افزار سرور hp proliant dl 380p g8

هر دو اسلات پردازنده این سرور از پرازنده های سری intel xeon e5-2600 نسخه ۱ و ۲ پشتیبانی می کنند.

طراحی و ساخت

این سرور طوری طراحی و ساخته شده است که توسط ریل کیت ها به صورت کشویی جا می گیرد.بنابراین مدیران شبکه و it می توانند با یک بررسی سریع توسط led های جلوی سرور سلامت سخت افزار سرور را بررسی کنند.

سیستم خنک کننده

در اکثر شاسی سرورها،خنک کنندگی و مدیریت کابل ها کنار هم قرار می گیرند.فن ها توسط سنسورهای دما و حتی توسط مدیر شبکه قابل تنظیم بوده و انعطاف بالایی در دمندگی دارند.

منبع تغذیه

پاورهای موجود در سرورهای سری dl 380p proliant طوری طراحی شده اند که تا ۹۴ درصد بازدهی داشته باشند.این سرور قابلیت نصب دو پاور به صورت اضافه را دارد.

آیا در سرور های hpe در انواع مختلف امکان استفاده از ساختاری نرم افزاری مشابه وجود دارد؟

بله،در تمامی انواع مدل سرور اچ پی می توان از نرم افزارهای تخصصی و عمومی و نیز سیستم عامل ها استفاده کرد.تنها محدودیت در اینجا،لیسانس نرم افزارها و قدرت پردازشی سرور است که ممکن است برای شما ایجاد کند.در غیر اینصورت تمامی نرم افزارها این قابلیت را دارند که بر روی انواع سرورهای hp به خدمت گرفته شوند.

نتیجه گیری

به دلایل گفته شده در بالا و همچنین نصب آسان و ماژولار بودن و حذف کابل های اضافه این مدل از سرور را می توان در انواع کسب و کار کوچک شرکتی،تا کسب و کارهای بزرگ و صاحب برند،مورد استفاده قرار داد.

منبع : مفتاح
  نظرات