معرفی انواع هارد سرور و بررسی بهترین هاردهای سرور – بخش اول

معرفی انواع هارد سرور و بررسی بهترین هاردهای سرور – بخش اول

معرفی انواع هارد سرور و بررسی بهترین هاردهای سرور hp

معرفی انواع هارد سرور و بررسی بهترین هاردهای سرور - بخش اول

هارد سرور، هارد دیسکی که روی سرور قرار داده می شود. سرور به عنوان هسته اصلی دیتای شبکه در نظر  گرفته می شود. بنابراین هارد سرورها از اهمیت خاصی برخوردار هستند زیرا تمام اطلاعات و برنامه های موجود را روی آن ذخیره می کنند.سرور همیشه روشن و در دسترس می باشد بنابراین هارد سرور نیز باید بتواند مدت زیادی کار کند و حجم زیادی از اطلاعات را در خود نگه می دارد.

تفاوت هارد سرور با سرور معمولی

هارد سرور با سرور معمولی دارای تفاوت هایی است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

در هارد سرور نحوه خنک کردن، سنسورهای تشخیص و تصحیح لرزش و همچنین کنترل جریان هوا کاملا با هارد دسکتاپی متفاوت است زیرا هارد سرور باید بتواند Uptime بالایی داشته باشد.

هارد سرور در زمینه error detection and correction دارای ویژگی های بیشتری است.

هارد سرور دارای دو نوع است که عبارت است از Simple swap و hot swap.

هارد سرور hot swap را می توانید بدون این که سرور را خاموش کنید از سرور جدا کرده یا آن را تعویض کنید. این هارد ها به هارد هات پلاگ نیز معروف است. هارد Simple swap یک هارد معمولی هستند که دارای شلف آبی رنگ می باشند.

هارد سرورها در زمینه ی پیکر بندی RAID نیز دارای ویژگی های زیادی است. فریمور هارد سرور ها یک ویژگی به نام ECC دارند که وظیفه کنترل خطا در محیط RAID را دارد.

به علاوه هارد سرور ها دارای طول عمر بیشتری بوده و همچنین گارانتی بیشتری دارند.

قابلیت اطمینان در هارد سرور بسیار بالا است و همچنین دارای سرعت بیشتری نیز است بنابراین با توجه به این ویژ گی ها هارد سرور قیمت بالاتری نیز دارد.هارد سرورها می توانند چندین درخواست را به صورت همزمان پاسخ داده و کارایی بیشتری نسبت به هارد معمولی  دارد. زمان پاسخگویی به درخواست ها نیز در هارد سرور بسیار کمتر است و همچنین این هارد سرورها دارای حافظه Cache بیشتری هستند.

  نظرات