معرفی دوربین مداربسته دید در شب

معرفی دوربین مداربسته دید در شب

معرفی انواع دوربین مداربسته دید در شب

کاربران گرامی امروز قصد داریم هر آنچه که در ارتباط با دوربین مداربسته دید در شب وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

امروزه استفاده از دروبین های امنیتی یکی از مهم ترین و بهترین راهکار های افزایش سطح امنیت در محیط های کاری و مسکونی باشد. اما دوربین های معمولی که قابلیت دید در شب را ندارند، نمی توانند در تاریکی تصاویری را ضبط کنند و این امر سبب می شود امنیت محیط کار یا منزل هنگام تاریک شدن هوا به حداقل مقدار ممکن برسد. دوربین های مدار بسته ای که قابلیت دید در شب را دارند، می توانند بهترین و ایده آل ترین انتخاب ممکن جهت افزایش میزان سطح امنیت باشند.

مهم ترین عوامل تاثیر گذار در میزان سطح دید دوربین مداربسته دید در شب کدام اند؟

شب و ساعات استراحت افراد، بهترین و مناسب ترین زمان برای افراد سارق و متجاور جهت انجام دادن عمل شوم خود به حساب می آید و مهم ترین علت انتخاب شب برای سرقت نیز به حداقل رسیدن میزان دید و خلوت شدن مسیر های رفت و آمد است. برای از بین بردن این مشکل دورببین مداربسته دید در شب تولید و عرضه شده است. با استفاده از قابلیت دید در شب میزان امنیت به مقدار چشم گیری افزایش پیدا می کند.در این قسمت از مقاله سعی داریم شما را با مهم ترین عواملی که در سطح دید دوربین مدار بسته دید در شب تاثیر گذار می باشد، آشنا کنیم. شاید شما هم با این سوال رو به رو شده باشید که آیا عواملی بر میزان دید دوربین مداربسته دید در شب تاثیر گذار هست؟ در ادامه پاسخ سوال به صورت کامل شرح داده خواهد شد.

دوربین مداربسته دید در شب

سطح کیفیت دوربین

کیفیت خود دوربین مداربسته یکی از مهم ترین عوامل به حساب می آید. در اولین مرحله باید به این نکته توجه کنید که کیفیت دوربین بالا باشد. پس قبل از هر چیزی از خریداری دوربین مداربسته دید در شب با کیفیت بالا اطمینان حاصل کنید. هنگام خرید به کیفیت بالا و دارا بودن ویژگی های برتر یک دوربین مدار بسته دید در شب توجه ویژه ای داشته باشید که مهم ترین این ویژگی ها فیلم برداری با کیفیت بالا می باشد.نکته ای که در این ارتباط مهم و حائز اهمیت می باشد این است که تمام دوربین ها، کیفیتی یکسان را ندارند و هنگام خرید باید به سطح کیفیت دقت کرد. یکی از بهترین روش های کسب اطمینان از خرید یک دوربین با کیفیت بالا، انتخاب یک دوربین تولید شده توسط برند مطرح و معتبر می باشد.

وضوح (رزولوشن)

با توجه به این که دوربین های امنیتی باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند، هنگام خرید باید به وضوح بالای دوربین توجه ویژه ای داشته باشید. میزان وضوح تصاویر ضبط شده در دوبین های دید در شب یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در افزایش سطح دید دوربین می باشد. شرایطی را تصور کنید که دوربین مداربسته شما قابلیت ضبط تصاویر را در شب داشته باشد اما تصاویری که ضبط شده اند کیفیت مورد قبولی را ندارد. خب عملا چنین عملکردی قابل قبول نبوده و به درد بررسی نخواهد خورد.به دلیل وجود نقش بسیار مهم رزولوشن در کیفیت تصاویر ضبط شده، هنگام خرید دوربین باید به ویژگی رزولوشن آن توجه بسیا زیادی داشته باشید و مقدار آن را از فروشنده پرس و جو کنید. دوربینی که وضوح بالایی داشته باشد، بهترین تصاویر را ضبط خواهد کرد. به طبع در کنار این کیفیت بالا قیمت بالایی نیز دارد. هر چقدر وضوح یک دوربین بالاتر باشد قابلیت زوم کردن و مشاهده جزئیات بیشتر در تصاویر ضبط شده نیز بیشتر خواهد بود.

فاصله کانونی

یکی از مهم ترین مواردی که در داشتن یک دید بهتر در دوربین های مداربسته دید در شب تاثیر گذار است، فاصله ی کانونی دوربین می باشد. فاصله ی کانونی به لنز دوربین خریداری شده بستگی دارد. مهم ترین عاملی که هنگام خریداری دوربین مداربسته دید در شب باید مورد توجه قرار گرفته شود، فاصله کانونی در دوربین است. به بیان کاملا ساده و قابل فهم فاصله ی کانونی یک دوربین مشخص کننده ی میزان دید دوربین می باشد. مقیاس اندازه ی گیری فاصله ی کانونی میلی متر می باشد و به صورت شرح داشته شده در قسمت زیر طبقه بندی می شود.

دوربین مداربسته دید در شب

متغیر

 فاصله کانونی که متغییر می باشد و در دوربین های IP varifocal وجود دارد.

ثابت

فاصله ی کانونی ثابت در دوربین های امنیتی دید در شب مورد استفاده قرار گرفته می شود. هر چقدر فاصله کانونی کوچک تر باشد یک دید بزرگ تری از محیط اطراف در دوربین وجود دارد و همچنین هر چقدر فاصله کانونی بزرگ تر باشد میدان دید کوچک تر خواهد بود.

موقعیت مکانی

افرادی که قصد خرید دوربین مداربسته دید در شب دارند بهتر است به طور کامل موقعیت مکانی را مورد بررسی قرار دهند و موقعیتی که قرار است دوبین نصب شود مشخص شود. در صورتی که به نکات گفته شده در قسمت قبل توجه داشته باشید به راحتی می توانید یک دوبین با کیفیت و دارای دید فوق العاده خریداری نمایید. اما محل نصب دوربین به همان اندازه ای که خرید آن مهم است، اهمیت دارد. شرایطی را در نظر بگیرید که دوربین مدار بسته دید در شبی را با کیفیت فوق العاده خریداری نموده اید اما هنگام نصب آن مکان درستی را انتخاب نکرده اید و یک درخت جلوی میدان دید دوربین دید در شب را می گیرد. خب در چنین حالتی کیفیت دوربین به کار هیچ کس نمی آید.

 دوربین مداربسته دید در شب

کاربرد های دوربین مداربسته دید در شب کدام اند؟

 دوربین های مدار بسته ای که دارای قابلیت دید در شب می باشند کاربردهای بسیار متفاوتی دارند. دو مورد از مهم ترین این کاربرد ها عبارت اند از:

محافظت از محیط های تجاری و مسکونی

با توجه به اهمیت سطح امنیت محیط های تجاری و مسکونی می توان از دوربین مداربسته دید در شب جهت افزایش سطح امنیت محیط های مختلف استفاده شود. این نوع دوربین ها توانایی شناسایی کوچک ترین حرکت را دارند و دارای قابلیت ارسال پیام به گوشی همراه در هر نقطه ای از جهان می باشند.

جمع آوری شواهد

با استفاده از این تکنولوژی به راحتی می توان شماره پلاک ماشین ها، شناسایی چهره ی اشخاص و … را به راحتی انجام داد. به دست آوردن تصاویری واضح در شب یکی از مهم ترین عوامل افزایش امنیت در محیط می باشد.

منبع : مفتاح

  نظرات