مهلت ثبت‌ اطلاعات در «دایرکتوری تجاری هویت دیجیتال» تمدید شد

پیروی انتشار فراخوان حضور در فهرست «دایرکتوری تجاری هویت دیجیتال» در هفته گذشته

مهلت ثبت‌ اطلاعات در «دایرکتوری تجاری هویت دیجیتال» تمدید شد

مهلت ثبت‌ اطلاعات در «دایرکتوری تجاری هویت دیجیتال» تمدید شد

پیروی انتشار فراخوان حضور در فهرست «دایرکتوری تجاری هویت دیجیتال» در هفته گذشته، به درخواست تعدادی از شرکت‌های فعال در این حوزه، آخرین مهلت ثبت اطلاعات در این دایرکتوری تا یک‌شنبه هفتم دی‌ماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در پی انتشار فراخوان حضور در دایرکتوری تجاری هویت دیجتال در هفته گذشته، به درخواست تعدادی از شرکت‌های فعال این حوزه، مهلت ثبت اطلاعات تا یکشنبه هفتم دی‌ماه تمدید شده است. شایان ذکر است این آخرین مهلت برای حضور در این دایرکتوری خواهد بود.

در تعاملات فی‌مابین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، کمیته‌ پژوهشی «تدوین سند احراز هویت دیجیتالی» از اواخر تیرماه در ذیل کارگروه تحول دیجیتال دولت (از کمیسیون نرم‏‌افزارهای پیشرفته) تشکیل شد. این کمیته چارچوب این سند را در قالب طرحی در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ به کارگروه تحول دیجیتال دولت ارائه و در جلسه پنجم این کارگروه به تصویب رسید. این طرح و چارچوب آن در بخش مستندات صفحه کارگروه بر روی پورتال سازمان قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر و آشنایی با محتویات سند به آن مراجعه کنند.

با توجه به درخواست شورای اجرایی فناوری اطلاعات مبنی بر ارائه فهرست محصولات و راهکارهای ارائه شده شرکت‌های فعال در حوزه هویت دیجیتالی (پیوست سند)، جمع‌آوری اطلاعات در سه حوزه مد نظر قرار گرفته است:

۱. فهرست اطلاعات اشخاص حقوقی فعال در حوزه هویت دیجیتال

۲. فهرست محصولات و راهکارهای ارائه شده در حوزه هویت دیجیتال

۳. فهرست اطلاعات اشخاص حقیقی فعال در حوزه هویت دیجیتال

در مرحله نخست، از طریق فراخوان عمومی که در شهریور ماه گذشته منتشر شد، شرکت‌های فعال در این حوزه در قالب گروه «فعالان احراز هویت دیجیتال»، گرد هم آمدند تا علاوه بر مشارکت و همفکری در تدوین اسناد ملی، دایرکتوری تجاری هویت دیجیتال برای اشخاص حقوقی نیز تدوین شود.

در مرحله دوم، جمع‌آوری اطلاعات محصولات و خدمات عرضه شده در زیست‌بوم هویت دیجیتال، مورد توجه قرار گرفته است. بعد از این مرحله هم، اطلاعات سایر بازیگران جمع‌آوری و سند گزارش دایرکتوری تجاری فعالان هویت دیجیتال تدوین و تکمیل خواهد شد.

این سند پس از تایید شورای اجرایی فناوری اطلاعات، به تمامی سازمان‌های دولتی و خصوصی اطلاع‌رسانی می‌شود. فعالان این حوزه می‌توانند در صورت تمایل به حضور در فهرست دایرکتوری تجاری فعالان هویت دیجیتال، مشخصات خود را در این فرم برخط ثبت کنند.

فرم برخط ثبت‌ اطلاعات شرکت، محصولات و خدمات در حوزه هویت دیجیتال

همچنین ایمیل Digitalidentity@tehrannsr.org برای دریافت نظرات و پیشنهادات در این موضوع، در نظر گرفته شده است.

منبع: نظام صنفی رایانه ای

  نظرات