مهمترین استانداردهای امنیتی مراکز داده چیست؟ – بخش سوم

مهمترین استانداردهای امنیتی مراکز داده چیست؟ – بخش سوم

مهمترین استانداردهای امنیتی مراکز داده چیست؟ – بخش سوم

مهمترین استانداردهای امنیتی مراکز داده چیست؟ - بخش سوم

مراحل خروج

وقتی شخصی که مجوز دسترسی به مناطق حساس و دارایی های موجود در مرکز داده را دارد، موقعیت خود را ترک می کند، امتیازات آنها با آنها نمی رود. خواه کارکنان مرکز داده یا کارمندان مشتری با حقوق دسترسی که سازمان را ترک می کنند باشد؛ امکانات باید سیستم و رویه هایی برای حذف این امتیازات داشته باشند. این می تواند به معنای به روزرسانی لیست های دسترسی، جمع آوری کلیدها یا حذف داده های بیومتریک از سیستم تأسیسات باشد تا اطمینان حاصل شود که در آینده آن افراد نمی توانند از لایه های امنیتی عبور کنند.

احراز هویت چند عاملی

هر مرکز داده باید مراحل امنیتی منطقی “Zero Trust” را که شامل احراز هویت چند عاملی است، دنبال می کند. در هر نقطه دستیابی باید به دو یا چند شیوه شناسایی یا مجوز احتیاج داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که اگر یک نوع احراز هویت را از دست دادید، به سادگی از طریق امنیت چند عاملی “کسی از آن عبور نمی کند”.

فناوری بیومتریک

یکی از جدیدترین نوآوری در استانداردهای امنیتی فناوری بیومتریک است. فناوری بیومتریک افراد را از طریق یک ویژگی فیزیکی منحصر به فرد، مانند اثر انگشت، شکل شبکیه چشم یا الگوی صدا، شناسایی می کند. روش های مختلفی برای ترکیب فناوری بیومتریک در پروتکل های دسترسی وجود دارد و به ویژه به عنوان یکی از مؤلفه های احراز هویت دو عاملی بسیار ارزشمند است.

از آنجایی که فناوری امنیت مرکز داده همچنان در حال رشد است ، اقدامات جدید امنیت فیزیکی مطمئناً به عنوان بهترین روشها درج خواهند شد. استانداردهای امنیت فیزیکی مراکز داده ممکن است در نگاه اول مشهود نباشد زیرا بسیاری از آنها قرار است از نظر دور باقی بمانند. با این وجود ، مشتریان مراکز داده می توانند گواهینامه های امنیتی را مرور کرده و درخواست اجمالی دقیق تر از اقدامات امنیتی فیزیکی و منطقی یک تسهیلات را برای اطمینان از اینکه از داده ها به خوبی محافظت می شوند ، درخواست کنند.

  نظرات