نصب سوییچ شبکه

نصب سوییچ شبکه

در این مقاله به نکات مهم در نصب سوییچ می‌پردازیم. با توجه به کارکرد و اهمیت سوئیچ در شبکه، توصیه می‌کنیم مواردی که در ادامه بیان می‌شود را در نصب سوئیچ به دقت انجام دهید تا در شرایط مختلف به سادگی بتوانید مشکل شبکه را حل کنید. در این مقاله به مکان نصب سوییچ و ویژگی‌های آن، به تهویه مناسب سوئیچ که با توجه به افزایش دمای سوییچ بسیار مهم است، به کاهش دسترسی پذیری سوییچ برای افزایش امنیت و به برچسب زدن کابل‌های متصل به سوئیچ که در زمان خرابی یک سیستم به شما کمک بسیاری می‌کند می‌پردازیم.

 

نصب سوییچ شبکه

همانطور که اشاره شد، سوئیچ جزو مهم‌ترین قطعات یک شبکه است که نصب آن کاری تخصصی و زمان بر است. با توجه به اهمیت سوئیچ، باید دقت داشته باشید که محل نصب سوییچ و شیوه نصب آن به چه شکل است. با تمام این تفاسیر، در ادامه به مهم‌ترین نکات در نصب سوییچ می‌پردازیم.

۱. کاهش دسترسی پذیری به سوئیچ

سوئیچ یکی از قطعات مهم در شبکه است که هزینه بالایی هم صرف آن شده و با توجه به این موضوع، اولین نکته در نصب سوییچ، کاهش دسترسی پذیری افراد غیر مجاز به سوئیچ است. معمولاً سوئیچ باید در اتاقی نصب شود که فقط متخصصین و مدیر شبکه به آن دسترسی داشته باشند.

۲. ایمن نگه داشتن سوئیچ از ضربه

یکی از اشتباهات در نصب سوئیچ، قرار ندادن این وسیله در باکس مخصوص به خود است که احتمال ضربه خوردن و حتی دستکاری سوئیچ را افزایش می‌دهد، پس بهترین کار برای نصب سوئیچ، استفاده از محفظه‌های مناسب و مخصوص سوئیچ است.

۳. ایجاد تهویه مناسب در اطراف سوئیچ

از سایر نکات مهم در نصب سوییچ، می‌توان به ایجاد تهویه و خنک سازی سوییچ اشاره نمود. با توجه به این که سوییچ به طور مداوم فعال است و فشار زیادی روی این دستگاه قرار دارد، تهویه باید به شکلی باشد که گرمای اضافه را خارج و دستگاه را خنک کند.

۴. برچسب زدن به کابل‌ها

با توجه به این که تعداد پورت‌های سوئیچ می‌تواند تعداد بسیار زیادی باشد و به طبع سیستم‌های زیادی به سوئیچ متصل شوند، بهترین کار این است که سیستم‌های مختلف را به صورت لیبل شده به سوئیچ متصل کنیم تا در زمان خرابی و قطعی شبکه، خیلی راحت‌تر بتوان مشکل شبکه را حل نمود.

۵. استفاده از پورت‌های با سرعت بالا

اگر سوئیچ شما دارای پورت‌های مختلف با سرعت متفاوت است و قصد ندارید که تمام پورت‌های سوییچ را اشغال کنید، بهترین کار این است که سیستم‌ها را به پورت‌هایی با سرعت بالاتر نصب کنید.

جمع بندی

نکات مهم در نصب سوئیچ شبکه، هر چند که کوتاه و مختصر باشند، در استفاده و عیب یابی شبکه به شما کمک می‌کند. زمانی که شما نیاز به دسترسی به یک سیستم خاص یا قطع کردن اتصال یک سیستم خاص از سوئیچ را دارید، اگر از روش برچسب بندی سیستم‌ها استفاده کرده باشید، خیلی سریع‌تر می‌توانید مشکل خود را حل کنید. به علاوه در نصب سوئیچ باید به کاهش دمای دستگاه و افزایش امنیت آن نیز بسیار اهمیت داد.

منبع:ترازنت

  نظرات