پچ کورد فیبر نوری چیست؟

پچ کورد فیبر نوری چیست؟

پچ کورد فیبر نوری چیست؟
پچ کورد فیبر نوری چیست؟
به طور جامع پچ کورد معنی کابل الکترونیکی را میدهد که دستگاه های الکترونیکی را به هم اتصال داده و شرایط انتقال داده ها را بین آن ها فراهم می کند. پچ کورد ها با انواع مختلفی در بازار عرضه می شوند که فیبر نوری یکی از آن ها است. بجز فیبر نوری انواع دیگر پچ کوردها که امکان دارد در بازار تجهیزات پسیو شبکه مشاهده کنید می توان میکروفون، هدفون، RCA و اترنت را نام برد.

 پچ کورد فیبر نوری با نام های دیگری نظیر پچ فیبر یا جامپر نوری نیز معروف و شناخته شده است.

– پچ کورد یک کابل شبکه فیبری است که از انتها به به اتصالات فیبر نوری ST و MTRJ SC و LC و… ختم می شود. انواع مختلفی مثل پچ کورد فیبر نوری sc-lc و پچ کورد فیبر نوری Ic-Ic و… وجود دارد.

– پچ کوردها از نظر نوع کابل شبکه نیز انواع مختلفی دارند که می توان به پچ کورد فیبر نوری مالتی مود و پچ کورد فیبر نوری سینگل مود  اشاره کرد.

وظایف کانکتورها

کانکتورها که در انتهای پچ کورد قرار دارند به کابل شبکه این اجازه را می دهند که به یک سوئیچ نوری با دیگر دستگاه های محاسباتی وصل شود.

مهمترین کاربردهای کابل پچ کورد فیبر نوری

برخی از مهم ترین کاربردهای کابل پچ کورد فیبر نوری را در ادامه با هم مرور می کنیم:

– استفاده در فضای داخلی در اتاق های سرور

– مراکز داده

– تصویربرداری پزشکی

– مهندسی مکانیک

– شبکه های LAN

– شبکه های تلویزیون کابلی

– خط های تلفن و…

انواع پچ کورد فیبر نوری

پچ کورد فیبر نوری را می توان در انواع مختلفی نوع کابل شبکه ، ساختار کابل، نوع کانکتور، نوع پولیش کانکتور، اندازه جکت کابل شبکه تقسیم بندی کرد که در ادامه به شناخت پچ کوردهای هر کدام از این دسته ها می پردازیم:

پچ کورد فیبر نوری بر اساس نوع کابل

نوع کابل پچ کورد در تولید پچ کورد فیبر نوری نقش بسزایی را ایفا می کند. هسته کابل های فیبر نوری در نوع های متفاوتی ساخته می شوند که باهم به رایج ترین آنها می پردازیم:

– فیبر نوری سینگل مود با هسته ۹ میکرونی

– فیبر نوری مالتی مود با هسته ۶۲.۵ و ۵۰ میکرونی

– فیبر نوری مالتی مود ۱۰ Gig با هسته ۵۰ میکرونی

  نظرات