آشنایی با سوییچ مدیریتی تندا TEF 1226P-24-440W، یک ابر سوییچ قدرتمند

آشنایی با سوییچ مدیریتی تندا TEF 1226P-24-440W، یک ابر سوییچ قدرتمند

 

آشنایی با سوییچ مدیریتی تندا TEF 1226P-24-440W، یک ابر سوییچ قدرتمند

 

اگر از محصولات مجهز به فناوری PoE استفاده می‌کنید که برقی فراتر از دستگاه‌های عادی مصرف می‌کنند و سوییچ‌های PoE متداول نمی‌توانند به درستی برق مورد نیاز این دستگاه‌ها را تامین کنند، پیشنهاد می‌کنیم به سوئیچ تندا مدل ۱۲۲۶P-24-440W نگاه جدی داشته باشید. سوئیچ فوق به ۲۴ درگاه PoE تجهیز شده که قادر است از طریق کابل اترنت ۸ هسته‌ای انرژی مورد نیاز دستگاه‌های قدرتمند را تامین کنند. هر یک از پورت‌های این سوییچ در حالت بیشینه خروجی ۴۰ وات را ارائه می‌کنند. در مجموع مجموع خروجی پورت‌های PoE این سوئیچ برابر با ۳۷۰ وات است.

توصیف کلی محصول

TEF1226P-24-440W یک سوئیچ مدیریتی هوشمند مجهز به ۲۴ پورت ۱۰/۱۰۰ BASE-TX از نوع RJ45 و ۲ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ BASE-T از نوع RJ45 و ۲ پورت ۱۰۰۰BASE-X SFP Combo است. پورت‌های ۱ تا ۲۰ از استاندارد IEEE 802.3af PoE (15.4 W) و استاندارد IEEE 802.3at PoE+ (30W) پشتیبانی می‌کنند. در مجموع پورت‌های PoE این سوئیچ خروجی  ۳۷۰ وات را ارائه می‌کنند که جواب‌گوی نیازهای بیشتر دستگاه‌های تحت شبکه حتا دستگاه‌های پر مصرف است. سرپرستان شبکه می‌توانند با استفاده از کابل‌های درهم تنیده Cat 5، انرژی و داده‌های مورد نیاز اکسس‌پوینت‌ها، دوربین‌های آی‌پی، تلفن‌های آی‌پی و سایر دستگاه‌های مجهز به فناوری PoE را فراهم کنند. علاوه بر این، با استفاده از کابل اترنت Cat 5e و فعال کردن حالت گسترشی، فاصله انتقال داده و برق مورد نیاز را می‌توان تا ۲۵۰ متر افزایش داد. لازم به توضیح است که سوئیچ فوق از QVLAN، تجمع لینک، QoS، MAC binding و سایر ویژگی‌های کلیدی یک سوییچ که باعث می‌شوند زمان استقرار شبکه کاهش پیدا کرده، مصرف انرژی بهینه شده و هزینه‌های استقرار کاهش پیدا کنند پشتیبانی می‌کند.

انتقال انرژی و برق تا مسافت ۲۵۰ متر

سوییچ فوق از ۸ پین و فناوری پیشرفته توسعه شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌کند تا حداکثر فاصله انتقال داده‌ها و برق به میزان ۲۵۰ متر افزایش پیدا کند. به عبارت دقیق‌تر، سوییچ فوق را باید جایگزین شایسته‌ای برای یک توسعه‌دهنده شبکه یا برخی فناوری‌های فیبر نوری که به منظور گسترش شبکه استفاده می‌شوند توصیف کرد، با این تفاوت که نیازی به پرداخت هزینه جانبی نیست.

منبع تغذیه منحصر به‌فرد PoE

همان‌گونه که اشاره شد پورت‌های ۱ تا ۲۴ سوئیچ ۱۲۲۶P-24-440W از استانداردهای IEEE 802.3at و IEEE 802.3af PoE پشتیبانی می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا حداکثر توان خروجی هر یک از پورت‌های این سوئیچ برابر با ۴۰ وات باشد و در حالت کلی خروجی ۳۷۰ وات را ارائه می‌کند تا بتواند به نیازهای دستگاه‌های پر قدرت شبکه به ویژه اکسس‌پوینت‌های قدرتمند و دوربین‌هایی که کیفیت اچ‌دی ارائه می‌کنند پاسخ دهد. رابط‌های مختلف تعبیه شده روی این سوییچ (پورت‌های RJ45 با نرخ انتقال ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه، پورت‌های SFP uplink و پورت‌های PoE با نرخ انتقال ۱۰۰/۱۰  مگابیت بر ثانیه) دستیابی به اترنت گیگابیتی و M100 را به شکل یکپارچه و بهینه‌ شده‌ای ارائه می‌کنند.

قابلیت اطمینان و امنیت

تمامی پورت‌ها و منبع تغذیه توکار این سوییچ در برابر نوسانات الکتریکی و صاعقه تا ۶kV از دستگاه‌های متصل به سوئیچ محافظت کنند. سوئیچ فوق همچنین یک مکانیزم محافظتی در ارتباط با اتصال کوتاه تجهیزات PSE، اضافه بار PoE، حرارت زیاد به دلیل مصرف بیش از اندازه انرژی و محافظت در برابر جریان بالا و افزایش ولتاژ ارائه می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی

از ویژگی‌های کلیدی سوییچ فوق به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • ۲۴ پورت ۱۰/۱۰۰Base-TX RJ45، ۲ پورت۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Base-T RJ45  و ۲ پورت کمبو ۱۰۰/۱۰۰۰Base-X SFP
  • عملکردهای مدیریت قدرتمند برای نظارت هرچه دقیق‌تر بر پورت‌ها، از جمله port mirroring (به منظور تجزیه و تحلیل پیشرفته تهدیدات در تعامل با ابزارهای امنیتی ارائه شده از سوی مایکروسافت)، اعمال محدودیت بر سرعت پورت‌ها، ترانک (ترکیب چند پورت برای دستیابی به یک پورت قدرتمند) و… اشاره کرد.
  • پشتیبانی از IEEE 802.3Q Tag VLAN ( با هدف پیاده‌سازی هرچه بهتر و دقیق‌تر شبکه‌های محلی مجازی)
  • حداکثر توان خروجی تا سقف ۳۷۰ وات و حداکثر خروجی ۴۰ وات به ازای هر پورت
  • پشتیبانی از پروتکل SNMP برای مدیریت بهتر و ارائه راهکارهای ساده برای عیب‌یابی مشکلات
  • پشتیبانی از استانداردهای IEEE 802.3،  IEEE 802.3u، IEEE 802.3z، IEEE 802.3ab، IEEE 802.3x، IEEE 802.1D، IEEE 802.1W، IEEE 802.1Q، IEEE 802.3af، IEEE 802.3at
  • ظرفیت سوئیچینگ برابر با ۸.۸ گگیابیت بر ثانیه
  • توان عملیاتی ۶.۵ مگابیت بر ثانیه
  • ابعاد ۴۴۰ x 284 x 44 میلی‌تر
  • جدول مک آدرس ۴K

منبع : شبکه 

  نظرات